صفحه اصلی / دغدغه والدین دسترسی امن کودکان به فضای مجازی است

دغدغه والدین دسترسی امن کودکان به فضای مجازی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمد خوانساری در برنامه گفت‌وگوی خبری سیما با موضوع «کودکان در فضای مجازی، آسیب‌ها و راهکارها» اظهار کرد: اولین برنامه توسعه‌ای وزارت ارتباطات در دولت جدید، طرح اقدامات حمایتی و توسعه خدمات کودک و نوجوان در فضای مجازی است که در این راستا پیش‌نویس سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان  به انضمام چهار پیوست تهیه و منتشر شده است. ما در تنظیم این سند به سه حوزه محتوایی، فرهنگ‌سازی و ترویجی و اقتصادی توجه ویژه داشته‌ایم.
 
وی بیان کرد: دغدغه والدین امروزی دسترسی امن کودکان به فضای مجازی است، والدینی که می‌خواهند به شکل مناسبی راهبری فرزندانشان را بر عهده گیرند، باید نحوه اتصال و نحوه استفاده از ابزار مناسب کنترل را بدانند تا بتوانند به شیوه کارآمد کودکان خود را برای دستیابی به محتوای مناسب راهنمایی و هدایت کنند. با تنظیم و پیاده‌سازی این سند، بحث احراز هویت کودک در فضای مجازی، جویش مناسب و طبقه بندی محتویات و ایجاد اپ‌استورهای حوزه کودک انجام خواهد شد.
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تولید تبلت خاص کودک و نوجوان نیز گفت: تولید این تبلت علاوه بر اینکه باید از نظر اقتصادی قابل توجیه باشد، باید ابزارهای خاص کودک و نوجوان نیز بر روی آن قابل نصب باشد.
 
خوانساری به مطالعات میدانی انجام‌شده جهت تدوین سند مذکور اشاره کرد و افزود: ما در گام اول بازار را بررسی و فعالان حوزه خدمات کودک و نوجوان را شناسایی کردیم، مشکلات و مسائلشان را بازبینی و نتایج مطالعات انجام‌شده را در سایت تخصصی Cop.itrc.ac.ir منتشر کردیم و از مردم خواستیم نظراتشان را به ما اعلام کنند که بازخوردهای خوبی به ما منتقل شد.
 
وی اظهار کرد: ۱۸۰ کشور عضو یونیسف قوانین مرتبط با حوزه کودک و نوجوان دارند و در کشور ما نیز بحث ماده ۳۲ از قانون حقوق شهروندی صراحتا از ایجاد یک فضای سالم و ایمن برای کودک به عنوان حق کودک یاد کرده است که قاعدتا نقش مرکز ملی به عنوان سیاست‌گذار دارای اهمیت است و وزارت ارتباطات نیز با صدور مجوز اپراتور مربوطه، ایجاد مدل کسب‌وکار برای تولیدکننده و توزیع‌کننده محتوا، اپ‌استورها و پلت‌فرم‌ها به طوری‌که از نظر اقتصادی قابل صرفه باشد، دارای نقش به‌سزایی خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.