صفحه اصلی / اولین پاسخ به اعتماد مردم، حفظ وحدت است

اولین پاسخ به اعتماد مردم، حفظ وحدت است

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار رییس و اعضای شورای شهر تهران و همچنین شهردار تهران، راهپیمایی بزرگ اربعین را نماد عشق مسلمانان و ملت ما به خاندان رسالت و اهل بیت(ع) دانست و افزود: عشق به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برای ملت ما از ابعاد فرهنگ اسلامی، آزادی و آزادگی، مردم‌سالاری دینی و فرهنگ والای ایثار و شهادت از اهمیت فراوان برخوردار است. 
 
** آیت‌الله هاشمی معلم صبر و عشق به ایران و مردم بود
روحانی در ادامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رحمت‌الله علیه را اسلام‌شناسی انقلابی و دلبسته به مردم خواند و گفت: ایشان معلم صبر و تحمل و نیز عشق به ملت و آبادانی ایران بود.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور پرشور و معنادار مردم در انتخابات سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶، خاطر نشان کرد: اولین پاسخ به امید، نشاط و رأی مردم؛ وحدت در دولت، مجلس و شوراهای شهر از جمله شورای شهر تهران برای خدمت به شهروندان و توسعه ملی و محلی است.
وی با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت به عنوان نماد همکاری دستگاه اجرایی و مدیریت شهری، افزود: حضور شهردار متخصص و با تجربه‌ای که به اتفاق آراء برگزیده شده، مزیت شورا و شهر تهران است.
 
** تهران باید برای گردشگران و ساکنان موقت جذاب شود
رییس جمهوری تأمین منابع مالی پایدار و حفظ روحیه، نشاط و مشارکت اجتماعی را دو محور اصلی در مدیریت کلانشهرها خواند و گفت: شوراها و شهرداری‌ها با همفکری و یاری دولت باید به این سمت حرکت کنند. معماری قدیمی تهران از مهم‌ترین عناصر جذاب پایتخت است و علاوه بر آن می‌توان فضاهای مناسب گردشگری را توسعه داد و به سمتی حرکت کرد که تهران به جای ساکنان دائمی، برای گردشگران و ساکنان موقت جذاب‌تر باشد.
 
** لزوم احیای بافت‌های فرسوده به صورت محله ای و بر مبنای طرح‌های تفصیلی 
روحانی با تشریح جلسات، برنامه‌ها و اقدامات دولت در زمینه احیای بافت‌های فرسوده و اهمیت آن در بهبود سیمای شهر و آرامش شهروندان، افزود: بافت‌های فرسوده باید به صورت محله ای و البته بر مبنای طرح‌های تفصیلی احیاء شوند و دولت آماده همکاری در این زمینه است.
رییس جمهوری همچنین بر حفظ محیط زیست و بویژه حراست از باغ‌های باقیمانده و توسعه فضای سبز، انطباق معماری و شهرسازی بر اصول علمی و الگوهای بومی، توجه به امور فرهنگی در مسیر ارتقای نشاط اجتماعی، همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها برای کنترل آلودگی هوا، توسعه خطوط ریلی شهری و حمل و نقل عمومی تأکید کرد.
روحانی اهتمام در مقابله با فساد و مسدود کردن زمینه‌های آن را ضروری دانست و افزود: آبروی کشور در گرو مبارزه قاطعانه و غیرگزینشی در دستگاه‌های عمومی و اجرایی علیه فساد است.
 
** استحکام نظام در گرو استحکام قانون و نظارت و اجراست
رییس جمهوری استحکام نظام را در گرو استحکام قانون اساسی در عرصه نظارت و اجرا دانست و ادامه داد: همه قوا، نهادها و دستگاه‌ها موظفند در مسیر استحکام و تقویت قانون اساسی، بویژه در ارتباط با حقوق مردم حرکت نمایند.
 
** در مورد هموطن زرتشتی عضو شورای شهر یزد، باید بر مبنای قانون اساسی و حقوق شهروندی عمل شود
روحانی همچنین در مورد مشکل پیش آمده برای هموطن زرتشتی عضو شورای شهر یزد، تصریح کرد: در این زمینه قانون اساسی تکلیف را روشن کرده و باید مُرّ قانون اساسی، حقوق شهروندی، اعتماد عمومی و وحدت جامعه رعایت شود.
 
** در انجام وظایف قانونی و عمل به وعده‌ها، تردید نخواهم کرد
رییس جمهوری در این ارتباط ادامه داد: در انجام وظیفه قانونی، وعده و برنامه‌هایی که به مردم داده‌ام، هرگز تردید و عقب‌نشینی نکرده و نخواهم کرد.
در ابتدای این جلسه مهندس محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، محمد علی نجفی شهردار تهران؛ رییسان کمیسیون‌های برنامه و بودجه، معماری و شهرسازی، محیط زیست و سلامت، حمل و نقل و عمران، فرهنگی و اجتماعی، نظارت و حقوقی؛ و همچنین احمد مسجد جامعی با ارائه گزارشی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران، ضمن تقدیر از توجه رییس جمهوری و دولت به موضوع مدیریت شهری، مواردی را در زمینه ضرورت مدیریت واحد شهری و طی سریع‌تر مراحل تدوین لایحه آن، راهکارهای تأمین منابع مالی پایدار، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، رعایت قواعد شهرسازی، ضرورت توجه به فضای سبز و محیط زیست، مقابله با آلودگی هوا، کاهش ترافیک و خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان مطرح نمودند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواستار حمایت هر چه بیشتر دولت در تدوین لوایح و ساز و کارهای قانونی در جهت مدیریت یکپارچه‌ شهری و نیز تأمین منابع پایدار مالی شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.