صفحه اصلی / افزایش ۸۵ درصدی تاب‌آوری شبکه برق

افزایش ۸۵ درصدی تاب‌آوری شبکه برق

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد ابراهیم‌نژاد اجرای پدافند غیرعامل در شبکه برق را امری ضروری دانست و افزود: در تمام کشورهای توسعه‌یافته پدافند غیرعامل با رویکرد تاب‌آوری و استمرار خدمت‌رسانی در شبکه برق انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در سه بخش طراحی شبکه، پیاده‌سازی تجهیزات و بهره‌برداری از شبکه برق مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در طراحی شبکه باید با بکارگیری دانش بومی وابستگی را به کشورهای خارجی کاهش داد. در زمینه پیاده‌سازی نیز می‌توان تجهیزات مورد نیاز صنعت برق را تولید کرد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: صنعت برق نسبت به گذشته در این مسئله پیشرفت بسیار خوبی داشته به طوری که بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت برق کشور در داخل تولید می‌شود و این در حالی است که در گذشته چنین امکانی وجود نداشت و اگر مشکل کوچکی برای برق یک منطقه پیش می‌آمد، شاهد قطع برق گسترده در کشور بودیم.
ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه سطح تحمل مردم به دلیل استفاده از وسایل متعدد برقی در زمینه قطع برق کاهش یافته است، گفت: اجرای پدافند غیرعامل باعث استمرار فعالیت برق‌رسانی می‌شود که در شرایط امروزی می‌تواند برای رفاه مشترکان بسیار موثر باشد.
وی رویکرد پروژه پدافند غیرعامل را یک رویکردی مدیریتی دانست و افزود: زمانی که در طراحی یک شبکه به مسئله پدافند توجه شود، دیگر نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای خسارات و جبران‌های آینده نیست.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر در خصوص میزان تخصیص بودجه صنعت برق به مسئله پدافند غیرعامل گفت: حدود ۱۰ درصد از سرمایه‌های عمرانی صنعت برق در حوزه تملک و دارایی به این موضوع اختصاص می‌یابد اما میزان نقدینگی در استان های مختلف متفاوت است.
ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه امسال نیز مثل هر سال رزمایش پدافند غیرعامل در شبکه برق اجرایی شد، گفت: یکی از ماموریت‌های ما نظارت عملکرد مولدهای برق اضطراری در کشور است که امسال در رزمایش برق ۱۰۰۰ نقطه از سازمان‌هایی که دارای مولد برق اضطراری بودند، قطع شد.
به گفته وی بر اساس قانون تمام دستگاه‌های مراکز حیاتی و مهم می‌بایست از مولدهای برق اضطراری به عنوان پشتیبان استفاده کنند که نظارت عملکرد این مولدها بر عهده شرکت توانیر است. به همین دلیل با اجرای این رزمایش نقایص مولد سازمان‌هایی که دچار مشکل بودند، شناسایی شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده باید مشکل مولدهای این سازمان‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود تا برق‌رسانی برای سازمان‌های حیاتی و مهم با مشکل روبرو نشود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.