صفحه اصلی / پیگیر مطالبات و مشکلات صنعت نشر توسط معاون فرهنگی جدید وزارت ارشاد

پیگیر مطالبات و مشکلات صنعت نشر توسط معاون فرهنگی جدید وزارت ارشاد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، در خصوص انتصاب محسن جوادی به سمت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مسائل مهمی که آقای جوادی باید مد نظر قرار دهد، شناسایی مشکلات حوزه نشر و در پی آن پیاده کردن راه حل مناسب برای چیره شدن بر آن‌ها است.
آموزگار با بیان اینکه سید عباس صالحی، در دوره معاونت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای مفیدی در ارتباط با نقشه راه و هدفگذاری در پیش گرفته بود، گفت: انتظار می‌رود آقای جوادی این نقشه راه را ادامه دهد.
وی گفت: یکی از فعالیت‌های دوره آقای صالحی طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها بود. اولین دوره این طرح‌ها با عنوان «کتابفروشی به وسعت ایران» دو سال گذشته و همزمان با هفته کتاب آغاز شد اما امسال با توجه به نزدیک شدن به هفته کتاب خبری از این طرح‌ها نیست. امیدواریم آقای جوادی این موضاعات را پیگیری کنند و سیاست‌هایی که در بهبود فضای کلی نشر موثر واقع شده‌اند، کنار گذاشته نشوند.
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که آقای جوادی باید مد نظر قرار دهد، شناسایی مشکلات حوزه نشر و در پی آن پیاده کردن راه حل مناسب برای چیره شدن بر آنها است. همچنین، کوشش برای پیگیری مطالبات و مشکلاتی که در صنعت نشر با آن مواجه هستیم و اولویت بندی آنها از دیگر فعالیت‌هایی است که انتظار داریم آقای جوادی آنها را دنبال کند
وی بیان کرد: ما از دوران چهار ساله مسئولیت آقای صالحی در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک خاطره ویژه داریم؛ اینکه تصور نکردیم ایشان بیرون از صنف نشر هستند. دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که ایشان داشتند، این موضوع را به ما انتقال داد.
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در پایان گفت: دکتر جوادی سابقه و تجربه‌های بین المللی در کارنامه خود دارد و به کشورهای مختلف سفر کرده و داوری جشنواره‌های مختلف را بر عهده گرفته است. نشر مقوله‌ای غربی است و ناگزیر هستیم آن را بیاموزیم و آموزه‌های خود را با دانش‌های بومی تطبیق دهیم. با توجه به اینکه آقای جوادی تقریباً همان سوابق دکتر صالحی را دارد و فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی است، این امیدواری وجود دارد که از دوره چهار ساله آقای صالحی و تجربیات ایشان بهره ببرد. خوشبین هستم ایشان در این مسیر موفق شوند ما هم وظیفه خودمان می‌دانیم در این مسیر همراه ایشان باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.