صفحه اصلی / اعلام آمادگی ایران برای در اختیار گذاشتن ظرفیت های حمل ونقل در مرزهای شرقی کشور

اعلام آمادگی ایران برای در اختیار گذاشتن ظرفیت های حمل ونقل در مرزهای شرقی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا , حسین ذوالفقاری به ارسال نخستین محموله گندم از هند به افغانستان از طریق بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم خط راه آهن در منطقه «شم تیغ» در شهرستان خواف خراسان رضوی کار خود را برای رفت و آمد بین ایران و افغانستان به زودی آغاز کند.
وی با بیان این که قرار است در آن سوی مرز نیز این خط آهن به هرات افغانستان متصل شود، تصریح کرد: با آغاز به کار این خط راه آهن بین ایران و افغانستان ظرفیت بسیار خوبی را برای حمل و نقل در این منطقه شاهد خواهیم بود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: براساس اطلاعات موجود به دلیل کارهای زیرساختی که در استان سیستان و بلوچستان هم اکنون در حال تکمیل است بخصوص خط آهن که در این منطقه ایجاد می شود؛ این ظرفیت وجود دارد که حتی از بند گوادر پاکستان هم حمل و انتقال کالا از این مسیر انجام شود.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ما ظرفیت های خوبی برای حمل و نقل در شرق کشور به دلیل دسترسی به آسیای میانه و همسایگان شرقی داریم و قطعا با توجه به طرحی که در چابهار وجود دارد این بندر گسترش می یابد.
وی ادامه داد: فکر می کنم در آینده شاهد رونق حمل و نقل، صادرات، واردات و ترانزیت سنگینی در این منطقه خواهیم بود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درمورد بازگشایی مرز ایران با اقلیم کردستان عراق نیز اظهار کرد: برخی از مرزهای ایران در غرب کشور باز است و مشکلی وجود ندارد و تنها مرز پرویزخان است که بسته مانده است.
ذوالفقاری یادآور شد: البته ما هرگز اعلام نکردیم که مرزها بسته شود و منتظریم دولت عراق هرچه زودتر در این مرز مستقر شوند و نمایندگی ایران در این کشور نیز در آن سوی مرز با دولت عراق رایزنی کند و ما آمادگی داریم که این گذرگاه هرچه زودتر بازگشایی شود.
به گزارش ایرنا، اولین محموله گندم صادراتی هند به افغانستان از طریق بندرچابهار در هفته گذشته از این کشور وارد بندر چابهار شد.
همچنین پس از همه پرسی درباره استقلال اقلیم کردستان، دولت عراق از ایران درخواست کرد که مرزهای ایران با این اقلیم بسته شود که پس از اعلام آمادگی دولت این اقلیم برای مذاکره با دولت مرکزی عراق، این مرز نیز بازگشایی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.