صفحه اصلی / قرارداد قطبی و شیجیاژوانگ تمدید شد

قرارداد قطبی و شیجیاژوانگ تمدید شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از "ورزش سه"، افشین قطبی که از سال گذشته تصمیم گرفت چالش جدیدی را در حوزه مربیگری در لیگ دسته اول چین آغاز کند، قراردادش را یک سال دیگر با باشگاه شیجیاژوانگ تمدید کرد.
سران این باشگاه دسته اولی چین از عملکرد سرمربی سابق تیم ملی ایران رضایت داشتند و به او پیشنهاد تمدید قرارداد را ارائه کردند. این پیشنهاد در نهایت مورد موافقت افشین قطبی قرار گرفته تا او یک سال دیگر در این کشور پهناور شرق آسیایی ماندگار شود.
مربی ۵۳ ساله ایرانی بعد از تجربه هایی که در لیگ ژاپن و تایلند در شرق آسیا داشت و قبلا هم در کادرفنی تیم ملی کره جنوبی بود، این روزها تصمیم گرفته در چین به کار خود ادامه دهد.
شیجیاژوانگ در پایان فصل لیگ دسته اول چین با قرار گرفتن در رده سوم نتوانست به سوپرلیگ فوتبال این کشور صعود کند. با این حال این باشگاه از عملکرد افشین قطبی به خاطر جوانگرایی در این تیم و معرفی بازیکنان جوان به فوتبال چین ابراز رضایت کرده است.
مالک باشگاه شیجیاژوانگ که خبر تمدید قرارداد افشین قطبی را اعلام کرده، از افتخار این باشگاه برای ادامه همکاری با این مربی ایرانی گفته است.
نکته ای که در تصاویر تمدید قرارداد افشین قطبی با این باشگاه چینی به چشم می خورد، تغییر چهره او نسبت به زمانی که در فوتبال ایران حضور داشته، است.
قطبی که تخصص خاصی در فوتبال شرق آسیا دارد و از کره جنوبی هم نام خودش را مطرح کرد، بعد از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ ایران و حضور ناموفق در تیم ملی، در سال های اخیر در شیمیزو اسپالس ژاپن، تیم کوراسائو و بوریرام یونایتد تایلند مربیگری کرده است و حالا در سال دوم حضورش در لیگ دسته اول چین به دنبال صعود به سطح اول فوتبال این کشور روی نیمکت شیجیاژوانگ است.
فوتبال چین از چند سال قبل با سرمایه گذاری جدی به یکی از بزرگترین بازارهای فوتبال جهان تبدیل شده و هم اکنون بازیکنان بزرگی همچون اسکار،‌ هالک، دمبابا و رامیرس از جمله بازیکنان مطرحی هستند که در سوپرلیگ این کشور بازی می کنند. پیشنهادات زیادی هم به بازیکنان بزرگ جهان با مبالغ نجومی مطرح شده که سروصدای زیادی را در سال های اخیر به پا کرده است.
قطبی که در فوتبال چین به هندسام(خوشتیپ) معروف است، می تواند با صعود به سوپرلیگ چین فرصت رویارویی با مربیان و بازیکنان بزرگ را در سال های آینده داشته باشد.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.