صفحه اصلی / رکود بازار مسکن ادامه دارد

رکود بازار مسکن ادامه دارد

عبداله مکاری‌فرجی افزود : افزایش قیمت مسکن ناشی از گرانی مصالح ساختمانی است که بر رکود بازار مسکن تاثیر می گذارد.
به گزارش کسب  کار نیوز به نقل از صدا و سیما ؛ وی ادامه داد: بیشتر مشارکت‌های ساختمانی متوقف شده است و برای قراردادهای نوشته شده نیز پروانه صادر نمی‌شود و مشخص نیست شهرداری چه تصمیمی دارد. مقامات شهرداری تهران گفته اند « اداره شهر با فروش تراکم دیگر امکان‌پذیر نیست » و ممکن است نرخ تراکم را دوباره افزایش دهند.
فرجی اظهار کرد : اگر شهردار فعلی نرخ تراکم، صدور پروانه و عوارض ساختمان را افزایش دهد حتما بر بازار ساخت‌وساز نیز تاثیرگذار خواهد بود.
مکاری‌فرجی با اشاره به کنترل قیمت مصالح ادامه داد: با کنترل قیمت مصالح، عرضه و تقاضا در بازار همخوانی خواهد داشت و اگر تعاونی‌ها ساختمان‌ها را بموقع تحویل دهند افزایش قیمت زیادی را نخواهیم داشت و بازار خرید و نیز فروش رونق خواهد گرفت.
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، معاملات مسکن در مهر و آبان را در مقایسه با دوره مشابه پارسال همراه با رکود دانست و گفت: طبق آمار سامانه املاک، معاملات با کاهش همراه بوده است و همچنان در رکود به سر می‌بریم.
وی بیشترین معاملات در بخش خرید و فروش را مربوط به مناطق جنوبی شهر بیان کرد و ادامه داد: منطقه ۴ و نیز مناطق جنوبی شهر، بیشترین خرید و فروش را دارند و املاک در دامنه قیمتی ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی معامله می‌شود؛ املاک و معاملات بیشتر از این نرخ، در رکود به سر می‌برد.
مکاری‌فرجی گفت: معاملات در املاک اجاره‌ای نیز بستگی به وسع و توان مشتریان دارد و شامل منطقه خاصی نمی شود البته اجاره‌ بهای املاک با ۲۰درصد رشد همراه بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.