صفحه اصلی / اهتمام جدی در رفع و اصلاح نقاط پرحادثه شهرستان مه ولات خراسان رضوی

اهتمام جدی در رفع و اصلاح نقاط پرحادثه شهرستان مه ولات خراسان رضوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، عباسعلی بخشی راهداری را جزء مهم‌ترین وظیفه این اداره بیان کرد و افزود:
شهرستان مه ولات با قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی جنوب به شمال از اهمیت ویژه‌ای در جابه‌جایی بار و مسافر برخوردار است و این اداره با انجام اقداماتی چون اجرای گشت‌های مشترک با پلیس‌راه، شناسایی و رفع نقاط پر تصادف، روکش نمودن و تجدید خط‌کشی محورهای مواصلاتی شهرستان، آشکارسازی نقاط مستعد حادثه برای رانندگان، برپایی کانکس‌های خدمت‌رسانی به مسافران و با توجه به تلاش کلیه عوامل دخیل در ترافیک جاده‌ای اقدامات مهمی را در جهت کاهش تلفات جاده‌ای در محورهای روستایی و برون‌شهری انجام داده‌ایم.
وی در ادامه گفت: ۵۰۰ مترمربع لکه‌گیری پیوسته راه‌های مواصلاتی، ۱۰ کیلومتر بوته زنی، ۲۷ کیلومتر روکش آسفالت گرم در محورهای فیض‌آباد – بجستان ۵ کیلومتر، فیض‌آباد – کاشمر ۱۰ کیلومتر، تربت‌حیدریه – شادمهر ۶ کیلومتر، فیض‌آباد – شمس‌آباد ۶ کیلومتر، ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت سرد محور شادمهر – سه‌راهی مهنه، ۹۰۰ هزار مترمربع تسطیح حریم قانونی راه‌ها و همچنین ۱۶ کیلومتر تیغ‌زنی و تسطیح جاده‌های شنی از جمله اقدامات حوزه راهداری در شهرستان بوده است.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مه ولات اقدامات انجام شده در جهت ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی حوزه استحفاظی این شهرستان را گسترده توصیف کرد و افزود: با توجه به تعدد واژگونی‌های منجر به فوت و جرحی در حوزه استحفاظی این شهرستان با اصلاح شیب شیروانی ۱ به ۶ در محور سه‌راهی شادمهر به سه‌راهی مهنه و همچنین محور فیض‌آباد – کاشمر به طول ۲۵ کیلومتر و انجام گشت‌های مشترک با پلیس‌راه را از مهم‌ترین اقدامات در حوزه ایمنی برشمرد.
بخشی گفت: سامانه‌های جدید کنترل هوشمند تخلفات رانندگی با قابلیت ثبت انواع تخلفات اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی و… در محورهای حوزه استحفاظی این اداره نصب و راه‌اندازی شد و در حال حاضر تیم مکان‌یابی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در حال رایزنی جهت استقرار بیشتر سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در سطح محورهای حوزه استحفاظی شهرستان است.
این مقام مسئول از دیگر اقدامات جهت افزایش ایمنی راه‌های مواصلاتی شهرستان به احداث و راه‌اندازی ۲ دستگاه دوربین نظارتی، ۶ دستگاه تردد شمار، ۴ دستگاه ثبت تخلف، ۱ دستگاه توزین در حال حرکت (wim)، ۲ دستگاه تابلو سرعت متغیر VSL، ۱ دستگاه YOUR SPEED اشاره کرد.
وی در ادامه اضافه کرد: ۱۰۰ کیلومتر خط‌کشی محورهای شهری و روستایی مواصلاتی شهرستان و تعمیر و بازسازی ۲۵۰ متر گاردریل ایمن‌سازی تقاطع روستاهای همت‌آباد و علی‌آباد و سرویس و نگهداری روشنایی در حوزه استحفاظی ایمن‌سازی نقاط پر تصادف با نصب استاپر باتومی رفلکتور طولی و عرضی و کاهش تصادفات و نصب و تعمیر ۲۰ مترمربع از تابلوهای اطلاعاتی و نصب بالغ بر ۳۰۰ عدد پایه تابلو مسیر نما بال کبوتری و فانوسی، ساماندهی دست‌فروشان در تقاطع‌های سه‌راهی مهنه و شادمهر، اخطار و تخریب ساخت و سازها غیرمجاز در حاشیه‌های راه‌های حوزه استحفاظی را از دیگر اقدامات این اداره جهت افزایش ایمنی راه‌های مواصلاتی شهرستان است.
بخشی استقرار دو دستگاه کانکس خدمت‌رسانی و نمازخانه، شستشوی گاردریل‌ها و رنگ‌آمیزی نیوجرسی‌ها و جداول پلیس‌راه شادمهر، پاک‌سازی مستمر حریم راه‌ها و پارکینگ‌های بین‌راهی از زباله و نخاله را از اقدامات این اداره در تعطیلات نوروزی و تابستانی جهت پذیرایی از مسافران و زائران حضرت رضا (ع) دانست و از مسافران و رانندگان خواست با توجه به نصب سطل‌های زباله در پارکینگ‌ها از رهاسازی زباله‌ها در کنار جاده‌ها خودداری نمایند.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مه ولات در ادامه سخنان خود به اهمیت حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت و افزود: حمل‌ونقل نقطه اتصال چرخه محصولات تولیدی به مصرف و بازمانده مصرف به تولید است که توسعه و گسترش این بخش زمینه‌ساز رشد اقتصادی هر کشوری محسوب می‌شود.
 وی یکی از راهکارهای حل معضلات و مشکلات شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای نظیر تراکم ترافیک و ایمنی را استفاده از روش‌های نوین حمل‌ونقل هوشمند ذکر کرد و گفت: که با توجه به آمار ثبت شده، تردد در شش‌ماهه سال گذشته ۳ میلیون ۸۳۹ هزار و ۸۶۲ دستگاه بوده است که در شش‌ماهه نخست امسال با ثبت تردد ۴۰۷۰۳۵۵ وسیلهٔ نقلیه دارای ۶ درصد رشد بوده است.
بخشی در ادامه بیان کرد: با توجه به کویری بودن محورهای جنوبی شهرستان و خستگی مفرد رانندگان پس از طی مسیر، این اداره در راستای وظایف خود با تشکیل کمیته فرعی نظارت بر مجتمع‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی در حوزه استحفاظی با همکاری اعضای کمیته نظارت لازم مبنی بر نظافت نمازخانه، محوطه و همچنین سرویس بهداشتی و در صورت لزوم اخطار برای رفع نقص در جهت استراحت رانندگان کوشیده تا فضای مفرحی را برای رانندگان ایجاد نماید.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مه ولات از دیگر اقدامات حوزه تحت سرپرستی خود را بازدید و سرکشی از شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالای شهرستان و برگزاری جلسه توجیهی جهت رانندگان ناوگان مسافربر شخصی در ممانعت از حمل مسافر، انجام کشت‌های مشترک جهت کنترل اسناد حمل در محورهای حوزه استحفاظی، بازدید از محل شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و ناوگان تحت پوشش، کنترل تناژ ناوگان حمل بار در محل پلیس‌راه شادمهر توسط کارشناسان برشمرد.
شهرستان مه ولات به مرکزیت شهر فیض‌آباد است که از دو بخش مرکزی و شادمهر تشکیل شده ‌است. این شهرستان از شمال به تربت‌حیدریه، از شرق به رشتخوار و خواف، از جنوب به گناباد و از غرب به شهرستان خلیل‌آباد محدود می‌گردد. بر اساس آمار و ارقام در حدود ۴۹۰۰۰ نفر در این شهرستان و در نقاط مختلف آن ساکن می‌باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.