صفحه اصلی / قیمت نفت در بودجه سال آینده ۵۰ دلار در نظر گرفته‌ شده است

قیمت نفت در بودجه سال آینده ۵۰ دلار در نظر گرفته‌ شده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، شامگاه سه‌شنبه (نهم آبان‌ماه) با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، به روند جدید بودجه‌نویسی در دولت اشاره کرد و گفت: بودجه سال ۱۳۹۷ پیش از ۱۵ آذرماه  به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.
وی افزود: نرخ دلار هنوز در بودجه قطعی نشده است، قیمت نفت نیز در بودجه ۹۷ پنجاه دلار در نظر گرفته‌ شده و تلاش ما بر این است که این نرخ را برای نفت تحقق بخشیم.
نوبخت تصریح کرد: رشد اقتصادی ۶ تا ۷ درصدی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است، همچنین در سه‌ ماه نخست امسال رشد اقتصادی ۷ درصدی بدون نفت را شاهد بودیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: سال آینده نرخ تورم تک‌ رقمی و ۹ درصد پیش‌بینی‌شده است، انتخاب نظام بودجه‌ریزی به شرایط اقتصادی کشور باز می‌گردد، در بودجه‌نویسی سنتی بودجه‌ریزی بر مبنای صفر و غلتان بوده است، اما آخرین‌ مدلی که از نظر علمی در دنیا در بودجه‌ریزی انجام می‌شود بر اساس عملکرد دستگاه‌هاست.
وی در ادامه درباره اقدام‌های دولت در زمینه جبران عقب‌ماندگی‌های اقتصادی گفت: رشد اقتصادی از دو محل به دست می‌آید، تلاش بر این است که بر اساس جذب سرمایه‌، رشد اقتصادی ۵.۵ درصد را تحقق‌ بخشیم، برای افزایش بهره‌وری نیز باید ساختارهای اقتصادی داشته باشیم، بنابراین با تشویق به صرفه‌جویی نیز می‌توان در بهره‌وری موفق بود.

همچنین مطالعه کنید:

ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجموع یکسال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.