صفحه اصلی / «صندوق توسعه ملی» از دانشجویان کارآفرین حمایت می‌کند

«صندوق توسعه ملی» از دانشجویان کارآفرین حمایت می‌کند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پروانه مافی نماینده مجلس در جلسه هم‌اندیشی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با نمایندگان فراکسیون زنان مجلس گفت: به نظر من دانشگاه فنی حرفه‌ای اهمیت بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دارد زیرا نقش پررنگی در ایجاد اشتغال در کشور دارد.
وی ادامه داد: امروزه در سطح جهان به بخش فنی و حرفه‌ای و دانشجویان این دانشگاه‌ها که تکنسین‌های مهارتی باشند، توجه ویژه‌ای می شود.
نماینده مجلس افزود: این نگاه در کل دنیا وجود دارد و تمامی کشورهای دنیا اعم از صنعتی و غیر صنعتی نگاه خاصی به صنعت دارند.
مافی بیان کرد: دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها باید جوانان را به سوی تربیت تکنسین‌های ماهر سوق دهند چرا که این جوانان نیاز به تربیت و توجه دارند.
انتقال فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش به وزارت علوم کار اشتباهی بود
وی اضافه کرد: رنکینگ بحث عمده دانشگاه‌ها است و به نظر من خروج فنی و حرفه ای از آموزش و پرورش خارج شد و پیوستن آن به وزارت علوم کار اشتباهی بود.
نماینده مجلس گفت: متاسفانه تصمیم گیری های غلط ضربه سنگینی به نظام آموزشی می زند و تصمیم گیری درستی در بحث فارغ التحصیلی و ورود به دانشگاه شدن دانشجویان نیست.
مافی اضافه کرد: مجلس و دولت هم با زحمت این حلقه گمشده صنعت و دانشگاه را دنبال می کند و در رای گیری روز گذشته وزیر علوم شروطی وضع شد که وزیر علوم باید ظرف ۶ماه در بحث حلقه های صنعت و دانشگاه را اتصال و فراهم کند.
وی تصریح کرد: ما در مجلس شورای اسلامی در وضع قوانین بخصوص امکانات مالی تلاش های داشتیم و داریم چرا که نگاه دنیا به سمت این فارغ التحصیلان است.
نماینده مجلس عنوان کرد: این نوید را می توان به فارغ التحصیلان داد که بهترین رشته حرکت و انتخاب را در دنیای امروز برای رسیدن به اشتغال مناسب دارند و کمبودهای این دانشجویان از سوی دولت و مجلس به طور جد مدنظر است.
مافی ادامه داد: صندوق توسعه ملی هم با بخش خصوصی در این زمینه کارهایی انجام داده است. به این صورت که با اجازه رهبری از صندوق توسعه ملی ۵هزار میلیارد تومان برداشت شد و تا به طرح کارآفرینان، وام با بهره صفر درصد تعلق گیرد، ساز و کار این طرح هم ازسوی مجلس تعریف شده است.
وی یادآورشد: در حال حاضر دنیای امروز دنیای مهارت است و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند از فرصت پیش آمده در ارتباط صنعت و دانشگاه استفاده کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.