صفحه اصلی / روزهای آلودگی هوای ایلام سیر نزولی دارد

روزهای آلودگی هوای ایلام سیر نزولی دارد

به گزارش کسب و کار نیوز علی طاهر سارایی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه هم اکنون هوای شهرهای مهران و ایوان در استان ایلام در وضعیت بحرانی است، اظهارداشت: توده گردوغباری که از دیروز آسمان ایلام را تحت تأثیر قرارداده است در حال خروج از هوای ایلام است و تا عصر امروز هوای بیشتر مناطق استان به حالت نرمال خود برخواهد گشت.
وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای ایلام در چند سال اخیر افزود: در نیمه اول سال جاری ۲۰ روز هوای ناسالم داشته ایم، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، تعداد روزهای آلوده ۳۷ روز بوده که نشان دهنده سیر نزولی آلودگی هوای ایلام است.
وی با اشاره به اینکه در بیابان های منطقه ابوغریو در شهرستان دهلران پتانسیل تبدیل به کانون گردوغبار را دارند، خاطرنشان ساخت: این منطقه در صورت عدم تثبیت یکی از مناطق بحرانی استان خواهد بود اما با توجه به اجرای طرح بیابان زدایی و جنگل کاری ۴ هزار هکتاری در استان، تثبت این کانون ها شدنی است.
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان ایلام به وجود ۷۵ هزار هکتار بیابان در استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: این مناطق بیابانی بایستی قبل از تبدیل شدن به کانون های بحرانی، با اختصاص بودجه مناسب و جنگل کاری و اقدامات تثبیتی سریعاً کنترل شوند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.