صفحه اصلی / چند آمار مهم از عملکرد نیمه اول "فولاد" + برنامه های آینده زیرمجموعه ها

چند آمار مهم از عملکرد نیمه اول "فولاد" + برنامه های آینده زیرمجموعه ها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، امیرحسین نادری درباره عملکرد فولادمبارکه در نیمه نخست سال جاری گفت: این شرکت در سال ۹۶ به عنوان بزرگترین شرکت فولادسازی در خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) با هدفگذاری تولید و فروش حدود ۷ میلیون تن انواع محصولات گرم، سرد و پوشش‌دار، دستیابی به ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد و نهایتاً تحقق ۴۰۰۰ میلیارد تومان سود خالص را هدفگذاری کرد که این میزان سودآوری بالاترین حد از زمان بهره برداری از این شرکت بوده است.
چند آمار مهم از عملکرد نیمه اول سال
وی عملکرد شش ماه اول را بسیار درخشان دانست و ادامه داد: در این مدت ، شرکت با فروش ۳ میلیون و ۲۱۱ هزار تن انواع محصولات به ارزش ۶۷۰۰ میلیارد تومان توانست پس از کسر بهای تمام شده و سایر هزینه‌ها، ۲ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان سود خالص معادل ۲۹۸ ریال به ازای هر سهم حاصل کند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ از رشدی بالغ بر ۲۴۳ درصدی برخوردار بوده است.
این مقام مسئول افزود: در شش ماهۀ نخست امسال درآمدهای عملیاتی ۴۳ درصد، بهای تمام شده ۵ درصد، سود ناخالص ۱۴۰ درصد، سود عملیاتی ۲۱۵ درصد و نهایتا سود خالص ۲۴۳ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد کرده است.
عوامل رشد سودآوری "فولاد"
نادری، بهره برداری از طرح های توسعۀ شرکت، ازجمله ماشین ریخته گری شماره ۵ به ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن تن تختال و طرح توسعۀ فولاد سبا از ۷۵۰ هزار تن به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن را از عوامل افزایش درآمد شرکت برشمرد و افزود: با بهره برداری از ماشین ریخته گری شماره ۵ شرکت در سال ۹۵، ظرفیت تولید و فروش اسلب به طور چشمگیری افزایش یافت، به طوریکه ۷۳۴ میلیارد تومان درآمد شرکت در شش ماهه اول سال ۹۶، از محل فروش اسلب های ماشین ریخته گری جدید بوده است و پیش بینی می شود تا پایان امسال جمعا ۱۶۰۰ میلیارد تومان از این محل، به درآمدهای شرکت افزوده شود.
برنامه های آینده چند زیرمجموعه
وی با اشاره به سایر طرح های توسعۀ مهم ادامه داد: "فولاد" در راستای سند جامع توسعه و رسیدن به ظرفیت ۲۵ میلیون تن تا سال ۱۴۰۴، تأمین پایدار مواد اولیۀ با قیمت رقابتی را در استراتژی های خود قرار داده که در این راستا، سرمایه گذاری های عظیمی در سهام شرکتهای معدنی بزرگ ازجمله گل گهر، چادرملو و سرمایه گذاری معادن و فلزات انجام داده است. ضمن اینکه سرمایه گذاری در طرح توسعه کنسانتره سازی و گندله سازی سنگان به ظرفیت ۵ میلیون تن، بخش عمده ای از نیاز شرکت به تأمین مواد اولیه را از داخل کشور و با قیمت رقابتی برآورده می سازد.
وی افزود: درحال حاضر کارخانۀ گندله سازی سنگان به بهره برداری رسیده و پیش بینی می شود تا پایان امسال یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن گندله از این شرکت به فروش برسد.همچنین با توجه به راه اندازی طرح توسعۀ سبا در سال جاری که قرار است ظرفیت آن از ۷۵۰ هزار تن به یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن ورق گرم افزایش یابد، ۸۳۰ هزار تن از ظرفیت محقق می شود.
نادری با اشاره به وضعیت مطلوب سودآوری شرکتهای گروه فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: شرکت فولاد هرمزگان جنوب به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های گروه فولادمبارکه با سرمایۀ ۱۵۰۰ میلیارد تومان خود توانست در شش ماهۀ نخست سال ۹۶ با تولید ۷۰۶ هزار تن اسلب به ارزش ۱۱۹۰ میلیارد تومان، نهایتا به ۱۲۸ میلیارد تومان سود خالص و ۸۵ ریال به ازای هر سهم در شش ماهه ابتدای سال دست یابد.
وی ادامه داد: این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، این شرکت ۱۳۴ میلیارد تومان زیان خالص را تجربه کرده بود. ضمن اینکه این شرکت فروش یک میلیون و ۴۵۶ هزار تن اسلب تا پایان سال را هدف گذاری کرده است.
معاون اقتصادی و مالی فولادمبارکه خرید بلوک ۱۷ درصدی سرمایه گذاری معادن و فلزات را یکی از اقدامات مهم در راستای مدیریت بهینۀ سبد سرمایه گذاری ها و کنترل شرکت های معدنی برشمرد و افزود: سبد سرمایه گذاری شرکت به ارزش بازار، حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان و بهای تمام شده ۴۰۰۰ میلیارد تومان است که در راستای استراتژی کلان شرکت و سرمایه گذاری در شرکتهای بالادستی فولاد همچون معادن و شرکتهای فولادی انجام شده و سالانه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از محل سود تقسیمی این شرکتها به درآمدهای فولادمبارکه اضافه می شود.
نادری انضباط دقیق مالی شرکت مادر و گروه فولادمبارکه در عین شفافیت اطلاعاتی و ارسال به موقع گزارش های موردنیاز سازمان بورس طبق جدول زمانبندی را از مهمترین افتخارات شرکت برشمرد و افزود: ارائه اطلاعات و گزارش های مالی و اقتصادی قابل اتکا و به موقع به سهامداران یکی از اهداف اساسی شرکت است و ارتقای رتبۀ اطلاع رسانی به سهامداران، همواره موردتوجه مدیران شرکت بوده است.
وی کاهش نرخ تسهیلات مالی و جایگزینی تسهیلات نرخ بهرۀ بالا با تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد را یکی دیگر از اقدامات اساسی در راستای کاهش هزینه‌های مالی برشمرد و افزود: همچنین مدیریت موجودی کالا و مواد اولیه متناسب با حجم تولید شرکت به منظور جلوگیری از انباشت موجودی‌ها از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال جاری است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.