صفحه اصلی / تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر صددرصد افزایش یافت

تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر صددرصد افزایش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از تین نیوز، عادل دریس ضمن تاکید بر اهمیت بندر خرمشهر در تامین معاش مردم این شهر صرف نظر از نقش ملی این بندر، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به نقش منطقه ای و ملی بندر خرمشهر نسبت به توسعه آن اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر طی سال های اخیر بازسازی محوطه های بندری، اسکله و تجهیزات این بندر را در دستور کار قرار داده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون چهار پست اسکله بندر خرمشهر با اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد ریال در حال بازسازی است.
دریس همچنین گفت: با استحصال هفت هکتار اراضی در بندر و احداث مارشلینگ یارد(marshilling yard) در آن، ۱۰۰ هزار TEU به توان تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر افزوده خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ایجاد سیستم اعلان و اطفاء حریق و زمینی سازی شبکه قدیمی برق بندر را از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در بازسازی و توسعه بندر خرمشهر اعلام کرد.
وی با اشاره به همکاری سازمان بنادر با بخش خصوصی در توسعه بندر خرمشهر در این باره اظهار داشت: هم اکنون بخش خصوصی برای ایجاد یارد کانتینری کاملا استاندارد در بندر، ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام داده که پروژه آن در حال اجراست.
دریس در ادامه اظهاراتش با اعلام اینکه تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه در سال قبل صد در صد رشد کرده است، بیان داشت: در سال جاری یک میلیون و صد هزار تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده که بیانگر رشد صد در صدی نسبت به مشابه سال قبل است.
به گفته این مقام مسئول تنها در بخش کانتینری، بندر خرمشهر با جابه جایی ۵۲ هزار TEU کانتینر، ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی این رشد را در بخش واردات خودرو برای منطقه آزاد اروند ۲۳ درصد اعلام کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه سخنانش اشاره ای نیز به مسئله لایروبی اروند رود داشت و دراین باره گفت: در وضعیت فعلی، شناورهایی با توان آبخور تا چهار متر و ۳۰ سانتیمتر و ظرفیت سه تا پنج هزار تن بار می توانند در بندر خرمشهر تردد کنند که این ظرفیت به وسیله بارج ها تا ۱۱ هزار تن قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه اگر لایروبی اروند رود به صورت کامل انجام شود، عمق آبخور به هشت متر خواهد رسید، خاطر نشان ساخت: سازمان بنادر و دریانوردی در صدد است تا با برنامه ریزی انجام شده در دو فاز لایروبی اروند را انجام دهد که در فاز یک عمق آبخور به ۶ و نیم متر و در فاز دو تا هشت متر افزایش خواهد یافت که این مهم نیازمند حدود ۳۵ میلیون متر مکعب لایروبی در این رود است.
دریس با مثبت توصیف کردن اقدامات صورت گرفته برای آغاز لایروبی کامل اروند، خاطر نشان ساخت: در بخش فنی سازمان بنادر و دریانوردی برای لایروبی آمادگی کامل دارد در بخش سیاسی نیز که بر عهده وزارت امورخارجه است، مذاکرات به صورت فشرده با طرف عراقی در حال انجام است.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی همکاری طرف عراقی را در مذاکرات بسیار خوب دانست و افزود: هم اکنون مذاکرات در مرحله ای است که طی آن طرف ها نسبت به اجرای دقیق معاهده ۱۹۷۵ الجزایر بین دو کشور و تامین حقوق دو دولت اطمینان کامل حاصل کنند با این حال مسیر مذاکرات رو به رشد و افق آن روشن است.
مدیر سابق بندر خرمشهر در آخر با توجه به راهبرد اتصال بنادر کشور به خطوط ریلی، گفت: در حال حاضر وضعیت راه آهن بندر خرمشهر نسبت به گذشته بسیار بهتر است.
وی در این باره افزود: ایستگاه راه آهن و شانتینگ یارد در محوطه بندر احداث شده و با توجه به جلساتی که با مدیر راه آهن جنوب غرب استان خوزستان داشتیم در تلاش هستیم سهم جابه جایی کانتینری بویژه کانتینر صادراتی به مقصد پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) را تا حد امکان افزایش دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.