صفحه اصلی / مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و مشاوره در اتاق شیراز راه‌اندازی می‌شود

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و مشاوره در اتاق شیراز راه‌اندازی می‌شود

نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران گفت: به‌زودی شعبه دفتر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و مشاوره در اتاق شیراز راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران , جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری استان فارس با حضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس و نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران در محل اتاق شیراز برگزار شد.
نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران در این جلسه عنوان کرد: در دو سال گذشته بحث سرمایه‌گذاری و مشکلات آن به‌صورت تخصصی در اتاق ایران بررسی‌شد و مشکلات این بخش از طریق شورای گفت وگو در کشور دنبال می‌شود.
مهدی علیپور افزود: یکی از مشکلات مهم سرمایه‌گذاری تهیه غیر استاندارد و نامناسب پروپوزال‌های طرح‌های سرمایه‌گذاری است. به‌طوری‌که بعضاً طرح‌های تهیه‌شده برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری مورد وثوق و مناسب خارجی‌ها نیست. بر این اساس یکی از اقدامات ما در کمیسیون سرمایه‌گذاری، استفاده از توان شرکت‌های برتر مشاوره خارجی موفق در حوزه سرمایه‌گذاری بود که در این زمینه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و مشاوره در اتاق شیراز برپا شد.
علیپور بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و مشاوره برای تهیه پروپوزال‌های سرمایه‌گذاری در تمام کشور خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد و به‌زودی شعبه این مرکز در شیراز راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: در مرحله بعد بررسی شیوه معرفی فرصت‌ها به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در سایر حوزه‌ها در کل کشور را دنبال می‌کنیم. بر این باوریم مناسب‌ترین فرصت سرمایه‌گذاری اگر به‌خوبی معرفی و بازگو نشود، منجر به سرمایه‌گذاری نخواهد شد. لذا فرصت معرفی سرمایه‌گذاری در استان‌ها به‌ویژه استان فارس را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
عیلپور با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری علی‌رغم کمک از شرکت‌های موفق خارجی، موارد به‌صورت بومی مد نظر ماست، تصریح کرد: تعریف ما از سرمایه‌گذاری الزاماً سرمایه‌گذاری خارجی نیست. بلکه فرصت‌های سرمایه‌ای کلان در داخل کشور وجود دارد که این فرصت‌ها باید به سرمایه‌گذاران داخلی معرفی و هدایت شود.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق شیراز گفت: برخی از استان‌ها بر روی برند سازی شهری کارهای تخصصی خوبی انجام داده‌اند که این مهم برای سایر استان‌ها نیز باید موردتوجه قرار گرفته تا هر شهر با برند مشخص خود معرفی شود.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم استان فارس در خارج از کشور از جمله کشورهای حاشیه خلیج‌فارس زندگی می‌کنند که بعضاً علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در فارس هستند. باید این فرصت‌ها را به سمت استان هدایت کرد.
علیپور افزود: متأسفانه تاکنون در استان فارس بحث سرمایه‌گذاری توسط هر بخش به‌صورت جزیره‌ای دنبال می‌شد. تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها تجمیع شده و در صورت تحقق این مهم اتفاق‌های خوبی برای استان خواهد افتاد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.