صفحه اصلی / غلامی به دولت دوازدهم پیوست

غلامی به دولت دوازدهم پیوست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۸۰ رای موافق، ۸۲ رای مخالف و۱۴ رای ممتنع از ۲۷۶ آرای ماخوذه منصور غلامی را به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم انتخاب کردند و بنابراین تکلیف وزیران دو وزارتخانه باقیمانده مشخص شد.
این رای گیری از طریق گلدان های رای انجام شد.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت آرای وزیران علوم و نیرو ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای غلامی و اردکانیان گفت: امیدوارم در کارهای خود موفق باشید و به نکاتی که نمایندگان مطرح کردند در مسیر اجرا توجه کنید.
وی از نمایندگان در نوبت صبح و بعدازظهر در مجلس وقت گذاشتند، تشکر کرد و گفت: از شما تشکر می کنیم که وقت گذاشتید و دو وزارتخانه را از بلاتکلیفی درآوردید.
 
**کارنامه منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد، وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود. 
وی همچنین از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود. 
منصور غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود. وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد. 
او در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکترای رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت. غلامی پس از بازگشت به ایران مجددا به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. 
او هم اکنون رییس دانشگاه بوعلی سینا است. 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.