صفحه اصلی / توسعه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب می‌گیرد

توسعه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب می‌گیرد

مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای توسعه و رشد محصولات دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با هدف به‌کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور برای رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان امضا شد.
مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با هدف به‌کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور برای رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، بر اساس این تفاهم‌نامه که از سوی افشین کلاهی، رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران و علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری به امضا رسید، طرفین در راه‌اندازی مرکز شتاب دهی و نوآوری مجموعه اتاق ایران» و همچنین برای راه‌اندازی و تقویت سامانه تأمین مالی جمع(Crowdfunding)  در مجموعه اتاق ایران همکاری خواهند کرد.
 
همکاری برای تأسیس و توسعه فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و همچنین همکاری در جذب سرمایه برای معرفی طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اتاق ایران نیز از دیگر محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.
 
بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید نسبت به حمایت معنوی و فنی از طراحی و راه‌اندازی موضوعات این تفاهم‌نامه و همچنین نسبت به اطلاع‌رسانی و ترغیب فعلان حوزه دانش‌بنیان برای ورود به موضوعات این تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده اقدام کند .
 
از سوی دیگر، با امضای این تفاهم‌نامه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استارتاپ‌هایی که در حوزه فناوری‌های مرتبط به کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران معرفی خواهد کرد.
 
تسهیل در امر اخذ مجوز دانش‌بنیان توسط شرکت‌های مرکز شتاب دهی و نوآوری از طریق سامانه www.vc.isti.ir  و همچنین به‌روزرسانی این سامانه برای استفاده سرمایه‌گذاران به‌خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، طرح‌ها و ایده‌های که دارای قابلیت تجاری‌سازی هستند، ازدیگر وظایفی است که در این تفاهم‌نامه برای معاونت علمی و فناوری تعریف شده است.
 
در مقابل مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران نیز باید نسبت به راه‌اندازی مرکز شتاب دهی و نوآوری مجموعه اتاق ایران، کمک به توسعه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه با موضوع‌های مرتبط با حوزه فعالیت مجمع اقدام کند.
 
در این راستا مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران باید نسبت به راه‌اندازی و تقویت سامانه تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) در مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و صدور کارت بازرگانی و عضویت اتاق برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اقدام کند .
 
به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، در راستای این تفاهم‌نامه، معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در هیات‌ها و مجامع بین‌المللی موضوع این تفاهم‌نامه و همچنین معرفی طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اتاق ایران در سامانه www.vc.isti.ir جهت جذب سرمایه، از دیگر وظایف تعریف شده برای مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران است.
 

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.