صفحه اصلی / آمادگی سه شرکت اروپایی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان

آمادگی سه شرکت اروپایی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان

 حسن شاهرخی گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان برای استقرار ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی طراحی شده است از همین رو به موازات جذب سرمایه گذاری برای تهیه و آماده سازی زیرساخت ها در این منطقه فراخوان دادیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، شاهرخی افزود: در شش ماهه نخست امسال از سوی چهار شرکت سروش انرژی پایدار، پترو فرهنگ، بولینگ خلیج فارس و اوره هرمز برای چهار سال آینده ۱۰ میلیارد دلار تعهد سرمایه گذاری ایجاد کرده ایم.
وی گفت: این شرکت ها قرار است در بخش های مختلف پتروشیمی سرمایه گذاری و اقدامات لازم را در جهت ساخت و تامین زیرساخت در این منطقه انجام دهند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در ادامه همچنین از اعلام آمادگی سه شرکت اروپایی شل (انگلیس)، توتال (فرانسه) و باسف (آلمان) برای سرمایه گذاری در این منطقه اشاره کرد و افزود: این شرکتها ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ابراز تمایل کرده اند که تا حد ممکن در این منطقه سرمایه گذاری کنند.
شاهرخی گفت: این منطقه در آینده به قطب ایجاد اشتغال در کشور تبدیل خواهد شد از این رو بر این باوریم که هر صنعت پتروشیمی که به وجود می آید بیش از یک هزار شغل به دنبال آن در کشور و منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی در عین حال افزود: به دنبال ایجاد اشتغال اولیه و در پی تولید محصولات این صنعت، چندین هزار شغل نیز در ادامه آن ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در ادامه سخنان خود به موضوع تعامل بین رسانه با حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: بر این باوریم رسانه ها می توانند فاصله ما را با مردم به عنوان تسهیل‏گر موثر، کاهش دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.