صفحه اصلی / تلویزیون انحصاری چین بیش از یک میلیارد مخاطب داخلی و خارجی دارد

تلویزیون انحصاری چین بیش از یک میلیارد مخاطب داخلی و خارجی دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، «جین یانگ وانگ» رییس دفتر تلویزیون CCTV در نشستی که عصر امروز شنبه ۶ آبان با هدف تقویت تبادلات و همکاری‌های رسانه‌ای ایران و چین در محل برگزاری نشست‌های نمایندگان رسانه‌های خارجی در نمایشگاه مطبوعات در مصلای تهران برگزار شد، گفت: تلویزیون مرکزی چین از سال ۱۹۵۸ تاسیس شده است و این شبکه شامل دو کانال خبری به زبان انگلیسی و چینی، همچنین کانال‌هایی شامل موزیک، مستند و چند کانال عمومی برای پخش برنامه‌های عمومی است. تلویزیون CCTV بیش از یک میلیارد ببیننده در داخل و خارج از کشور چین دارد و تلویزیون چین تنها تلویزیون انحصاری در داخل کشور است.
وانگ افزود: پایان سال گذشته شبکه‌های زبان خارجی به نام CGTM به تلویزیون CCTV اضافه شد. در حال حاضر کانال‌های تلویزیونی زبان خارجی به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، روسی، عربی و اسپانیایی برنامه پخش می‌کنند. شبکه CGTM از طریق رسانه‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی محتوای خود را پخش می‌کنند. در حال حاضر علاوه بر دفتر مرکزی تلویزیون CCTV در پکن، ۱۲۰ نیرو در دفتر واشنگتن و ۲۰۰ نیرو در دفتر آفریقایی این تلویزیون تولید خبر می‌کنند.
مدیر دفتر تلویزیون CCTV ادامه داد: مرکز تولید جدیدی در کشور لندن نیز سال آینده افتتاح می‌شود. ماموریت شبکه CGTM تولید محتوا و پخش آن برای بینندگان خارج از کشور با چشم اندازی طولانی است. همچنین شبکه CGTM پلاس گزارش‌های تلویزیون CCTV را به اشتراک می‌گذارد. با توجه به رشد رسانه‌های جدید ۷۰۰ میلیون کاربر اینترنت در کشور چین وجود دارد که از طریق موبایل به محتوا دسترسی دارند. در همه دنیا عادت‌های سنتی تغییر کرده است؛ بنابراین تلویزیون CCTV تلاش کرد که خبرهای خود را به رسانه‌های جدید انتقال دهد.
به گفته وانگ اولویت تلویزیون چینی CCTV در حالی حاضر در حوزه موبایل متمرکز شده که این به معنی این است که مخاطبان می توانند از طریق موبایل اخبار را دریافت کنند.
وی رسانه‌های اجتماعی محبوب چینی‌ها را وی‌چت و همچنین نرم افزار CCTV ذکر کرد که ۲۰۰ میلیون کاربر دارند و گفت: این رسانه‌های جدید قابلیت پخش برنامه‌های CCTV را دارند. همچنان کاربرهای این نرم افزار در حال گسترش هستند. این نرم افزار برنامه‌های جدید CCTV را هم پوشش می دهد و بیش از ۲۰۰ برنامه از طریق آن ارائه می‌شود.
مدیر دفتر تلویزیون CCTV با اشاره به رسانه‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی، ادامه داد: ظهور رسانه‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی ما را به تغییر شیوه کار متمایل کرده است. ما در دفتر تهران برنامه‌های خود را با شیوه جدید در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنیم. ما معتقدیم که ببیننده‌ها نه تنها از طریق شبکه تلویزیونی بلکه از هر وسیله‌ای باید به محتوای ما دسترسی پیدا کنند. تکنولوژی در حال پیشرفت است و ما باید روش‌های سنتی را به روش‌های جدید و چندقطبی تبدیل کنیم. ماموریت ما پوشش وقایع مهم دنیا برای ببیننده‌ها است.
وانگ اضافه کرد: ایران یکی از کشورهای کلیدی منطقه است و به ثبات منطقه کمک می‌کند. همچنین با تروریسم مبارزه می‌کند. ما اخبار ایران را برای ببینندگان چینی و غیرچینی با دیدگاه‌های خود پوشش می‌دهیم. بعد از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ما مجموعه‌ای درباره رسانه‌های دیجیتال و کارآفرینان در ایران ساختیم و می‌خواستیم که جوانان فعال کشور و فضای سرمایه‌گذاری ایران را نشان دهیم.
وی در پایان گفت: در پنج دهه اخیر روابط ایران و چین از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده است و بهبود در روابط ایران و چین بستگی به فهم فرهنگی بین دو کشور دارد. ما برای بهبود روابط تلاش می‌کنیم و باید شناخت دو ملت نسبت به هم بیشتر شود. من چین را وطن خود می‌دانم اما ایران نیز وطن دوم من است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.