چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / پرتاب "دراگون" از سکوی پرتاب بازنشسته

پرتاب "دراگون" از سکوی پرتاب بازنشسته

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) قصد دارد یک کپسول "دراگون"(Dragon) استفاده شده‌ را مجددا راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی کند.
اسپیس‌ایکس یک قرارداد پنج‌ساله برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی با "سازمان فضایی آمریکا"(ناسا) دارد و در این پرتاب‌ها از موشک فالکون ۹ و کپسول دراگون که هر دو قابل بازیابی هستند استقاده می‌کند. این سیزدهمین ماموریتی است که اسپیس‌ایکس برای ناسا انجام می‌دهد.
قابلیت سالم بازگشتن کپسول دراگون کاملا منحصر بفرد است و دیگر کپسول‌های محموله‌ای مشابه در جو زمین می‌سوزند و از بین می‌روند.
این پرتاب قرار است از سکوی پرتاب شماره ۴۰ در پایگاه نیروی هوایی در کیپ کاناورال فلوریدا انجام شود که از سال گذشته تا به حال هیچ پرتابی با استفاده از آن انجام نشده است.
اسپیس‌ایکس از این سکو برای آزمایش‌های ابتدایی موشک فالکون ۹ استفاده می‌کرد.
کپسول دراگونی که در این پرتاب مورد استفاده قرار خواهد گرفت پیشتر در آوریل ۲۰۱۵ به ایستگاه فضایی پرتاب شده است.
اسپیس‌ایکس پیش از این نیز در سال جاری با استفاده از یک کپسول دراگون استفاده شده تجهیزاتی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کرد.
از جمله تجهیزات جالبی که در این ماموریت به فضا ارسال خواهد شد، دستگاه‌هایی برای اندازه‌گیری دقیق میزان انرژی ارسالی خورشید به زمین و همچنین دستگاه‌هایی برای تولید فیبر نوری در فضا خواهد بود که به وسیله شرکت "ساخت فضا"(Made In Space) با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی پیگیری می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.