صفحه اصلی / پرداخت یارانه انشعاب گاز به صنایع تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان

پرداخت یارانه انشعاب گاز به صنایع تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سعید مومنی گفت: بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و آیین نامه اجرایی آن در دولت مصوب شد، به صنایعی که از نعمت گاز بی بهره هستند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان یارانه برای برقراری انشعاب گاز پرداخت می‌شود.
وی از شناسایی ۱۴ هزار واحد صنعتی در کشور که هنوز گازرسانی نشده‌اند، خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده میان شرکت ملی گاز و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ظرف مدت سه سال همه این صنایع از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند؛ در این صورت با سرمایه‌گذاری ۱,۰۷ میلیارد دلاری از محل جایگزینی گاز به جای نفت، بودجه مورد نیاز این طرح تامین می شود.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز  درباره فراخوان جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های احداث خطوط انتقال گاز اظهار کرد: اصل سرمایه گذاری و سود که ازسوی بخش خصوصی انجام می‌شود از محل مابه التفاوت جایگزینی گاز و نفت تامین و پرداخت خواهد شد.
مومنی تصریح کرد: امسال ۸۰۰ واحد صنعتی با مشارکت پیمانکاران بخش خصوصی گازرسانی شده‌اند، همچنین گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی نیز از محل منابع جایگزینی سوخت با مشارکت پیمانکاران داخلی انجام می‌شود.
وی افزود: چهار نیروگاه کنارک و چابهار در سیستان و بلوچستان و نیروگاه‌های زرند و سرخس نیز هنوز از نعمت گاز بهره مند نیستند، اما دیگر نیروگاه‌ها که گازرسانی شده‌اند در ۶ ماه نخست امسال ۴۲ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.