صفحه اصلی / صعود ۱۶ پله‌ای ایران در مسابقات جهانی مهارت

صعود ۱۶ پله‌ای ایران در مسابقات جهانی مهارت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، در هفته‌ای که گذشت تیم ملی مهارت آموزان کشورمان با حضور در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۷ ابوظبی، در ۲۹ رشته مهارتی به رقابت پرداختند و موفق به کسب یک مدال طلا در رشته آکواترونیک، یک مدال برنز در رشته لوله کشی و پنج دیپلم افتخار در رشته‌های جوشکاری، الکترونیک،‌ طراحی وب، رباتیک و مهندسی مکانیک شدند.
با کسب این موفقیت، تیم ملی مهارت آموزان ایران توانست جایگاه خود را تا ۱۶ پله ارتقاء و رتبه بیست و یکم را به خود اختصاص دهد.
تیم ایران در چهل و سومین دوره از مسابقات جهانی مهارت که دو سال پیش در برزیل برگزار شد در رده سی و هفتم قرار گرفت.
معاون وزیر کار پیشتر از اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید به مدال آوران خبر داده و گفته بود علاوه بر این وام، سازمان فنی و حرفه‌ای نیز به همه مدال آوران مسابقات ملی مهارت برای حضور در مراحل بعدی و با هدف آمادگی بیشتر وام ۵۰ میلیون تومانی اعطا خواهد کرد.
چهل و چهارمین دوره مسابقات مهارت آموزی جهان با حضور ۵۹ کشور صاحب نام دنیا برگزار شد که کشورهای برزیل،‌ کره و چین به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با دو شرکت خدمات بازرگانی از دیگر رویدادهای هفته جاری بود.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این مراسم، آموزش‌های مهارتی را همچون پلی دانست که دنیای دانش را به دنیای کسب و کار متصل می‌کند.
وی گفت: تمام صنایع بزرگ جهان که مدار تعالی و توسعه را طی کرده اند، نهاد آموزش را به عنوان پیش نیاز توسعه، رشد و بهره وری در کنار خود داشته‌اند.
سازگارنژاد انتقال تکنولوژی آموزشی در کنار ورود، خرید و انتقال تکنولوژی به کشور را امری ضروری دانست و گفت: توسعه منابع انسانی با همراهی شرکای اقتصادی امکانپذیر است و رمز موفقیت سازمان فنی و حرفه‌ای همکاری گسترده و تنگاتنگ با بخش خصوصی است.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حلقه مفقوده نظام آموزش کشور را در اتصال به صنعت دانست و بر ضرورت پیوند میان آموزش و صنعت در راستای توسعه کشور تاکید کرد.
در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با هیات رییسه اتاق تعاون ایران دیدار و گفت وگو کرد.
محورهای مهم دیدار وزیر کار با اتاق تعاون ایران بررسی ابهامات موضوع مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح ساختار سرمایه‌ای بانک توسعه تعاون و رفع مشکلات تعاونی‌های مرزنشینان بود.
در این دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خرسندی از عملکرد اتاق تعاون ایران، به همسو بودن وزارت تعاون و اتاق تعاون اشاره کرد و از برنامه‌های حمایتی  بخش تعاون در دولت دوازدهم خبر داد.
به گفته علی ربیعی، وزارت تعاون از تمام توان و ظرفیت خود برای حمایت و توسعه بخش تعاون استفاده خواهد کرد.
عبدالهی – رییس اتاق تعاون ایران – نیز بر ضرورت تامین مالی تعاونی‌ها از طریق حضور در بازار سرمایه، تقویت تعاونی های اعتباری و توسعه تعاونی‌ها در مناطق محروم و روستایی تاکید کرد.
او با بیان اینکه در بخش تعاون کمبود قانون وجود ندارد، گفت: ضرورت اجرای قوانین موجود در بخش تعاون بیش از پیش احساس می شود و انجام آن رشد و توسعه بخش را به دنبال خواهد داشت.
کمک به اتاق‌های تعاون برای توسعه مدیریت تعاونی‌ها و نظارت بر عملکرد آنها از دیگر محورهای گفتگو در این نشست بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.