صفحه اصلی / سوگواره ملی علمدار کربلا به نام ایلام ثبت شده است

سوگواره ملی علمدار کربلا به نام ایلام ثبت شده است

به گزارش کسب و کار نیوز حجت‌الاسلام علی چراغی پور امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با بیان اینکه ۸ آبان ماه جاری چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام برگزار می شود، اظهارداشت: این سوگواره با حضور شاعران برجسته استانی و کشوری در محل سالن ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه امسال ۵۷۰ اثر از شاعران به دبیرخانه سوگواره علمدارکربلا ارسال شده است، افزود: این آثار توسط داوران برجسته داوری شده و از میان آنان ۱۰ اثر بعنوان آثار برتر شناخته شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام به شرکت شاعران از ۲۵ استان کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سال گذشته شاعران ۱۸ استان کشور در این سوگواره شرکت کرده بودند که امسال آثار ۱۱۵ شاعر از ۲۵ استان به دبیرخانه سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام ارسال شد.
حجت‌الاسلام علی چراغی پور با اشاره به برگزیده شدن ۳ اثر از شاعران استان ایلام جشنواره امسال، بیان داشت: مراسم اختتامیه چهارمین دوره سوگواره علمدار کربلا، با حضور مهمانانی از کشور و همچنین کشور عراق و حرم مطهر ابوالفضل العباس (ع) و شاعران برگزیده و اعضای کانون‌های مساجد و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
وی به ثبت دائمی سوگواره ملی علمدار کربلا به نام ایلام اشاره کرد و افزود: برای افزایش توان شاعران و علاقه مندان در روز یکشنبه هفته آینده و یک روز قبل از مراسم اختتامیه، کارگاه تخصصی شعر آیینی نیز با حضور سید مهدی حسینی از شاعران برجسته کشوری و به همت انجمن شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان این مطلب که ۴۷ هزار و ۳۰۰ برادر و خواهر در کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعال است، ادامه داد: حدود ۷۰۰ مسجد، حسینیه و تکیه در استان وجود دارد که ۲۹۵ کانون‌ در این مساجد فعالیت داشته و این کانون ها در مناطق روستایی و شهری استان فعالیت دارند و دبیرخانه در سطح نقاطی که سایر دستگاه‌های فرهنگی کمتر حضور دارند، فعالیت‌های فرهنگی را با تأسیس کانون‌های مساجد بسط و توسعه می‌دهد.
حجت‌الاسلام علی چراغی پور در پاسخ به سؤال خبرنگار ما، مبنی بر فراهم ساختن شرایط حضور شاعران کشورهای مسلمان در این سوگواره، گفت: دعوتنامه برای کشورهای همسایه ارسال شده و خصوصاً در کشور عراق درگیر مسئله اربعین بوده و امسال شرایط حضور نداشته اما برای سال های آینده احتمال حضور شاعرانی از سایر کشورهای مسلمان و همسایه وجود دارد ضمن اینکه پرچم متبرک حرم حضرت عباس (ع) با حضور نماینده حرم به اختتامیه سوگواره ارسال می شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.