چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ۱۷ هزار دانش آموز شهروند خارجی در یزد تحصیل می کنند

۱۷ هزار دانش آموز شهروند خارجی در یزد تحصیل می کنند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, حسین ابراهیمی روز پنجشنبه افزود: پنج هزار نفر از این دانش آموزان در ۲۳ مدرسه خاص در مقطع ابتدایی در شهر یزد تحصیل می کنند و بقیه دانش آموزان تبعه خارجی در سایر مقاطع در کنار دیگر دانش آموزان به تحصیل اشتغال دارند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در مهمان شهرهای تفت، اردکان و میبد ۱۰ باب مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی ساخته شده که در آنها سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز شهروند خارجی تحصیل می کنند.
رابط امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش یزد اظهار کرد: در مهمان شهرها و همچنین در مناطقی از شهر یزد حضور و اسکان خانواده های اتباع افغانستان چشمگیرتر بوده و آمار دانش آموزان افغان بیش از دانش آموزان ایرانی بوده است.
وی اضافه کرد: کادر اجرایی و آموزشی این مدارس و کیفیت خدمات آموزشی در مدارس ویژه شهروندان خارجی هیچ تفاوتی با سایر مدارس استان نداشته و طرح و برنامه ها همانند سایر مدارس به اجرا در می آید.
ابراهیمی با اشاره به هزینه ثبت‌نام این دسته دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ همچون دانش‌آموزان ایرانی در مدارس ثبت نام شدند و شهریه خاص جداگانه ای تحت عنوان اتباع خارجی برای انها تعریف نشده است.
رابط امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش یزد اضافه کرد: دانش اموزان اتباع بیگانه بدون هیچ گونه مشکلی در این استان مشغول به تحصیل هستند.
از ۲۴۰ هزار دانش آموز استان یزد که در یک هزار و ۹۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند حدود ۱۷ هزار نفر آنها شهروند خارجی هستند.
مجموعاً ۵۳ هزار شهروند خارجی در استان یزد ساکن هستند.

همچنین مطالعه کنید:

برنامه اجرایی اقتصاد دریا محور در سه بخش نهایی شد/تکمیل ۱۳۰ هزار مسکن مهر در دولت مردمی

به گزارش کسب و کار نیوز ، «علی بهادری جهرمی»سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.