صفحه اصلی / نفت در بالاترین پله شش ماه گذشته ایستاد

نفت در بالاترین پله شش ماه گذشته ایستاد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، پس از این که روز سه‌شنبه با ۹۶ سنت یا ۱.۷ درصد افزایش قیمت بسته شد، در معاملات روز جاری ۸ سنت رشد کرد به ۵۸.۴۱ دلار در هر بشکه رسید.
نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴ سنت کاهش، ۵۲.۴۳ دلار در هر بشکه معامله شد.
خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز چهارشنبه اعلام کرد: تمرکز اوپک بر کاهش ذخایر نفت در کشورهای صنعتی به متوسط پنج ساله باقی مانده و با این اظهارات دورنمای تمدید توافق کاهش تولید اوپک را تقویت کرد.
اوپک به همراه روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر موافقت کرده‌اند با هدف حذف مازاد عرضه و حمایت از قیمت‌ها، تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۸ کاهش دهند، اما آنها در حال بررسی تمدید مدت این پیمان هستند.
به گفته تونی نونان، مدیر ریسک نفت در شرکت میتسوبیشی، اوپک کاهش تولید را حفظ کرده و با وجود اینکه افزایش تولید شیل، ذخایر نفت رو به کاهش گذاشته است و در شرایطی که به فصل زمستان نزدیک می‌شویم، بازار قوی شده است.
در این بین گروه صنعتی موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته ۵۱۹ هزار بشکه افزایش یافته است. در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۲.۶ میلیون را پیش‌بینی کرده بودند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.
بر اساس گزارش رویترز، اختلال در روند صادرات نفت از عراق که دومین صادرکننده بزرگ اوپک است، نیز از افزایش قیمتهای نفت حمایت کرده است. جریان نفت خام از خط لوله تحت کنترل کردستان عراق به بندر سیهان ترکیه روز سه شنبه به ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسید که حدود نصف سطح صادرات پیش از تصرف میادین نفتی کرکوک از سوی ارتش عراق است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.