صفحه اصلی / ضربات سنگین قاچاق بر تولیدات ایرانی

ضربات سنگین قاچاق بر تولیدات ایرانی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته که با پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و روسای اتحادیه‌های صنفی مرتبط افزود: تولیدات صنایع چرمی ایران از کیفیت بالایی برخوردار است و توان رقابت و حضور در بازارهای جهانی را دارد اما تنها مستلزم دیده شدن از سوی مسئولان است تا مشکلات این واحدها مرتفع شود.
وی تصریح کرد: صنعت چرم و کفش سابقه دیرینه ای را در ایران دارد و این صنعت در ۴ دهه قبل تامین کننده نیازهای منطقه و بازارهای هدف را داشت اما متاسفانه در دو دهه گذشته ضربات سنگینی به این صنف وارد شده است که از این بابت شرمنده تولیدکنندگان هستیم.
فاضلی ادامه داد: با وجود همه تمهیداتی که درچند سال گذشته صورت گرفته، هنوز اعضای این صنف به جایگاه واقعی در تولید نرسیده‌اند.
وی با بیان اینکه مشکلات صنایع چرم و کیف و کفش در کیفیت و تولید خلاصه می‌شود، افزود: ما متاسفانه در تولید نتوانسته‌ایم به جایگاه خودمان برسیم و بحث برندسازی را نتوانسته‌ایم نهادینه کنیم.
قاچاق از اواخر دهه ۸۰ ضربات سنگینی را بر این صنف وارد کرده که هنوز هم ریشه کن نشده است و تولیدات ما تحت تأثیر شدید قاچاق قرار گرفته‌اند.
رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: باید دنبال ارتقا جایگاه تولید صنایع چرم در کشور و در منطقه باشیم چرا که ما با داشتن مواد اولیه مرغوب، دارای بهترین کیفیت تولید هستیم.
وی بیان کرد: تازه ۳ سال است که بحث خصوصی سازی را مطرح کرده‌اند اما اینکه مسئولیت را به بخش خصوصی بسپارند؛ مشخص نیست ضمن اینکه اگر ابزارها، امکانات و تسهیلات در اختیارشان قرار نگیرد، بی فایده خواهد بود.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف ایران در نظام تعرفه‌ای، سیاست گذاری و در بحث تامین مواد اولیه و تامین نظام پولی و مالی هیچ گونه نقشی ندارد و سپردن مسئولیت با نداشتن هیچکدام از این اختیارات بی فایده است.
فاضلی تاکید کرد: همه تلاش ما ارتقا بخش تولید در کشور و رسیدن به خودکفایی و صادرات است و در این مسیر همه تلاشمان را خواهیم کرد تا بتوانیم معضلات موجود تولید را حل کنیم.

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته تا روز ششم آبان ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.