صفحه اصلی / طرح ویژه افزایش مشارکت زنان در اقتصاد اجرا می شود

طرح ویژه افزایش مشارکت زنان در اقتصاد اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز چهارشنبه پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: پیگیری سهم زنان روستایی از یک و نیم میلیارد دلار منابع اختصاص یافته برای اشتغال روستایی، نخستین رویکرد افزایش سهم بانوان در اشتغال است و با توجه به زیرساخت های ایجاد شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در صندوق های خرد زنان روستایی شرایط خوبی برای اشتغال زنان روستایی فراهم شده است. 
وی با بیان اینکه علاوه براین در ماده ۸۰ قانون برنامه ششم نیز برای اشتغال زنان سرپرست خانوار منابع خوبی پیش بینی شده است، افزود: برهمین اساس طرح آزمایشی انجام شده در شهرری که از طریق سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفته، بود در سطح فراگیر اجرایی خواهد شد. 
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: تقویت سطح آموزش، مهارت و توانمندی بانوان برای کارآفرینی زنان در زمینه بنگاه داری از دیگر محورهایی است که برای افزایش سهم زنان در اشتغال دنبال می شود و در این راستا مراکز مردم نهاد و دانشگاه ها دوره های آموزشی برگزار می کنند. 
وی اظهار داشت: با اقدامات و برنامه های در دست اجرا پوشش خوبی در زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار انجام شود، ضمن اینکه گزارش های مرکز آمار در مورد اشتغال بیانگر افزایش سهم بانوان در اشتغال طی دو سال گذشته است و این روند روبه رشد ادامه دارد. 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.