صفحه اصلی / میز تجاری قزل اوردا قزاقستان در اتاق گرگان راه اندازی می شود

میز تجاری قزل اوردا قزاقستان در اتاق گرگان راه اندازی می شود

نایب‌رئیس اتاق گرگان در همایش مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گلستان- قزل اوردا قزاقستانT از راه‌اندازی میز تجاری استان قزل اوردا در اتاق گرگان خبر داد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران, نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در این همایش گفت: میز تجاری استان قزل اوردا قزاقستان برای ارائه محصولات این کشور در اتاق گرگان راه‌اندازی می‌شود و از مسئولان کشور مقابل نیز انتظار داریم این اقدام را اجرایی کنند.
 
ارازجان شمالی بیان کرد: همچنین اتاق گرگان با داشتن کمیسیون‌های تخصصی مختلف، آمادگی ارائه تجارب به‌طرف قزاقستانی را در حوزه تجارت و بازرگانی دارد.
 
شمالی بابیان اینکه اهداف مشترک میان دو استان، راهکار مطلوبی برای رشد مراودات و تجارت در آینده است، افزود: استان‌های گلستان و قزل اوردا با ظرفیت‌های خود می‌توانند مکمل هم در تأمین نیازها و توسعه اقتصادی باشند. امیدواریم تفاهم‌نامه‌های پیشین و تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد به توسعه مراودات تجاری دو کشور کمک کند.
 
استان گلستان با یک‌میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت علاوه بر خواهرخواندگی با منگستائو و فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان قرابت‌های دیگری با این کشور دارد چراکه نزدیک به ۱۵۰۰ خانوار قزاق با جمعیتی قریب به شش تا هشت هزار نفر از گذشته‌های دور به این استان مهاجرت کرده و ساکن شده‌اند.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.