پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ضرورت تبادل اطلاعات اقتصادی بین ایران و آفریقای جنوبی

ضرورت تبادل اطلاعات اقتصادی بین ایران و آفریقای جنوبی

مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران و دانسیا بالویو، رئیس شورای بازرگانان سیاه‌پوست آفریقای جنوبی، در دیدار با یکدیگر راه‌های گسترش همکارهای اقتصادی میان بخش‌های خصوصی دو کشور را بررسی و برای توسعه مراودات دوجانبه گام‌های نخست را تبادل اطلاعات شفاف و مشخص کردن زمینه‌های همکاری اعلام کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که به عنوان سرپرست هیات تجاری بخش خصوصی، وزیر امور خارجه را در سفر به آفریقای جنوبی، همراهی می‌کند با رئیس شورای بازرگانان سیاه‌پوست آفریقای جنوبی دیدار کرد.
نایب‌رئیس اتاق ایران در این نشست با اشاره به اهمیت شناخت دو طرف از ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی فعالان اقتصادی دو کشور، درخواست کرد که نیازهای آفریقای جنوبی برای سرمایه‌گذاری و رشته‌هایی که شرکت‌های آفریقایی علاقه‌مند به حضور و فعالیت در آنها هستند را به طور مشخص معرفی کنند، سپس تبادل هیأت‌های تجاری در این زمینه‌های تخصصی بین بخش‌های خصوصی دو کشور انجام شود.
خانم دانیسا بالویو، رئیس شورای بازرگانان سیاه‌پوست، آفریقای جنوبی، نیز گفت: این شورا بزرگ‌ترین تشکل تجاری در آفریقای جنوبی است که شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها و متخصصان صنایع مختلف و حتی وکلا در آن عضو هستند. کارگروه‌هایی در این شورای تجاری مطالعاتی در خصوص تجارت و اقتصاد ایران انجام داده است و بسیار علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با بخش خصوصی ایران هستند.
وی اظهار امیدواری کرد این دیدار منجر به توسعه شبکه همکاری میان اتاق‌های بازرگانی و اعضای اتاق‌ها با یکدیگر شود.
بالویو در پایان با اشاره به سفری که به ایران داشت، پیشرفت‌های صنعتی کشور را در سطح گسترده توصیف کرد.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران/ توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی‌آبادی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.