صفحه اصلی / محدودیت‌های جدید آمریکا برای پذیرش پناهجو از ایران و ۱۰ کشور دیگر

محدودیت‌های جدید آمریکا برای پذیرش پناهجو از ایران و ۱۰ کشور دیگر

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، طبق اسنادی که خبرگزاری رویترز آن را مشاهده کرده است، دولت آمریکا به طور موقت فرآیند پذیرش اغلب پناهجویان از ۱۱ کشور را که پر خطر شناخته شده‌اند، به تعویق می‌اندازد. اغلب کشورهایی که شامل این محدودیت جدید می‌شوند از خاورمیانه و آفریقا هستند.
 
این ۱۱ کشوری که قرار است با محدودیت‌های بیشتر مواجه شوند، همان‌هایی هستند که طبق نظرات مشاوره امنیتی (SAOs) در حال حاضر باید تحت نظارت و بررسی‌های امنیتی سطح بالاتر قرار گیرند. نظرات مشاوره امنیتی فرآیندی است که وزارت امور خارجه آمریکا و هیأت‌های دیپلماتیک آمریکایی برای ارائه یا عدم ارائه روادید به افرادی که خواهان ورود به این کشور هستند، از آن استفاده می‌کنند.
 
این فرآیند تا پایان سال ۲۰۱۶ اغلب پناهجویان مرد که تبعه کشورهای مصر، ایران، عراق، لیبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه و یمن بودند و بعلاوه فلسطینی‌هایی که در این کشورها زندگی می‌کنند را شامل می‌شد.
 
این طرح ترامپ روز سه‌شنبه (دیروز) به کنگره فرستاده شد و مقامات آمریکایی مدعی‌اند که این تغییرات با هدف حفظ امنیت ملی آمریکا انجام می‌شود.
 
ضرب‌الاجل فرمان اجرایی ترامپ درباره منع پذیرش پناهجویان از سراسر دنیا در ۲۴ اکتبر (روز سه شنبه) به پایان رسید و اگرچه دولت آمریکا علیرغم آنکه این فرمان اجرایی را تمدید نکرد، سازمان‌ها و نهادهای مربوط به امور پناهجویان معتقدند که با طرح‌های جدیدی که ارائه شده، هم‌اکنون پذیرش حدود نیمی از پناهجویان در خاک آمریکا با مشکل روبرو می‌شود.
 
در یادداشت دولت ترامپ درباره پناهجویان، نسبت به پذیرش پناهجویان از ۱۱ کشور ابراز نگرانی شده و آمده است که دولت آمریکا یک بررسی ۹۰ روزه برای تعیین اقدامات امنیتی بیشتر و ضروری برای تضمین امنیت و رفاه آمریکا انجام خواهد داد.
 
برخی منابع آگاه می‌گویند که محدودیت‌های بیشتری که در این طرح برای پذیرش پناهجویان وجود دارد، مربوط به شهروندان ایران، مصر، عراق، لیبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه و یمن و همچنین فلسطینیانی می‌شود که در این کشورها زندگی می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.