صفحه اصلی / نسل تلفن‌های همراه هوشمند در آینده‌ای نزدیک منقرض می‌شود

نسل تلفن‌های همراه هوشمند در آینده‌ای نزدیک منقرض می‌شود

دنیای امروز به سرعت در حال تغییر است و مطمئناً تا چند سال آینده تلفن‌های هوشمند جای خود را به وسایل دیگری می‌دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از نوپانا، امروزه ربات‌های خانگی زیادی ساخته شده‌اند که با صدای شما کار می‌کنند اما خیلی رایج نیستند و نمی‌توان آن‌ها را در هر خانه‌ای پیدا کرد. برای مثال اسپیکر هوشمند گوگل‌هوم برای آشپزخانه بسیار مناسب است تا دستورات غذایی مختلف و اخبار آب‌وهوا را به شما بدهد. اکو آمازون، دستیار گوگل و… از دیگر ابزارهای پیشرفته و مفید هستند.
در آینده‌ای نزدیک این ربات‌ها بسیار قدرتمند، رایج و پرکاربرد در همه زمینه‌های کسب‌وکار و زندگی شخصی افراد خواهند شد و دیگر به گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های زیاد نیازی نخواهیم داشت.
قطعاً خیلی جالب خواهد بود که ربات‌ها در خانه، محل کار، ماشین و هر جای دیگری صدای ما را بشناسند. به طور کلی می‌توان گفت دیگر به یک دستیار شخصی دستی مانند گوشی هوشمند نیازی نخواهیم داشت.
شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند مانند اپل و سامسونگ احتمالاً دستگاه‌های خود را تغییر خواهند داد. همچنین گجت‌ها در آینده تغییر شکل خواهند داد و پنهان‌تر و مبهم‌تر خواهند شد. برای مثال در یک دیوار، میز یا وسایل نقلیه تعبیه خواهند شد.
البته کامپیوترها به احتمال زیاد از این قاعده جدا می‌شوند و نجات پیدا می‌کنند زیرا باید از آن‌ها برای پیشرفت و خلق وسایل جدید استفاده کنیم. البته می‌توانند تغییراتی در شکل ظاهری خود داشته باشند.
اکثر این پیش‌بینی‌های گفته شده به‌سرعت پیشرفت هوش مصنوعی وابسته هستند. برای مثال کارهای روزانه‌ای را که با یک اپلیکیشن انجام می‌دهید، می‌توانید با یک ربات صوتی مانند الکسا انجام دهید.
درباره رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر نیز می‌توان هر توئیت را با صدای خود به ربات گفت تا آن را به اشتراک بگذارد؛ یا حتی بهتر از این، می‌توان رباتی داشت که فعالیت‌های روزانه شما را دنبال کند، کارهایی را که معمولاً انجام می‌دهید یاد بگیرد و یک برنامه زمانی برای کارهای روزانه شما درست کند.
بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که امروز از آن‌ها استفاده می‌کنید را می‌توان به یک رابط صوتی منتقل کرد؛ اما از برنامه‌هایی مانند ادیت عکس یا بازی که نمی‌توان به رابط صوتی منتقل کرد چگونه استفاده کنیم؟ انجام این کارها با یک وسیله بزرگ‌تر از گوشی قطعاً بهتر است. بازی کردن با یک وسیله با صفحه‌ بزرگ‌تر مانند تبلت یا ادیت عکس با لپ‌تاپ قطعاً برای ما کیفیت بهتری خواهد داشت.
در خیلی از موارد استفاده از این ربات‌ها آسان‌تر از اپلیکیشن‌های امروزی است. برای مثال هنگام رانندگی و استفاده از جی‌پی‌اس باید به صفحه گوشی نگاه کنید و مسیر خود را پیدا کنید تا به مقصد برسید. اما یک ربات صوتی کار را برای شما راحت‌تر می‌کند و دقت شما را در رانندگی افزایش می‌دهد.
همان‌طور که ممکن است در جایی نتوانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید، در آینده هم ممکن است در جایی نتوانید از ربات صوتی خود استفاده کنید و این موضوع طبیعی است.
در آینده ربات‌های صوتی همراه ما خواهند بود، صفحات کمی بزرگ‌تر سرگرمی ما را تأمین خواهند کرد و صفحات خیلی بزرگ‌تر یا لپ‌تاپ به پیشرفت و کار ما کمک خواهند کرد و گوشی‌های هوشمند در نهایت به یک یادگاری از سال‌های گذشته تبدیل خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ /افتتاح یک ابر پروژه چند منظوره در سریلانکا

به گزارش کسب و کار نیوز، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت با اشاره به سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.