صفحه اصلی / جزئیات هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان در سال ۹۶

جزئیات هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان در سال ۹۶

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته زائران بسیاری از استان گیلان و سایر استان‌های هم‌جوار و بیش از ۱۰ هزار نفر از کشورهای همسایه وارد کشور ما می‌شوند و از استان ما عبور می‌کنند که عبور بدون حادثه و ایمن این عزیزان زائر کربلای حسینی بسیار حائز اهمیت است.
شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به آمار ۴۹ نفری تلفات جاده‌ای در استان گیلان در مهرماه امسال بیان کرد: این عدد در مدت مشابه سال قبل ۶۱ نفر بود که خوشبختانه کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای در مهرماه را نشان می‌دهد.
وی هدف تشکیل جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها را بررسی راهکارهای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری مصوبات این جلسات بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا هرگز شاهد حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده‌های استان نباشیم.
خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات به عمل آمده حدود ۶۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده‌ای در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آن‌ها رخ می‌دهد، گفت: بنابراین امدادرسانی سریع پس از وقوع تصادف بسیار حائز اهمیت است که در این راستا همکاری و هماهنگی هر یک از دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای در انجام وظایف محوله از عوامل مهم می‌باشد.
وی اضافه کرد: بدین منظور اجرای مانور امداد جاده‌ای در سطح استان می‌تواند فرصت مناسبی برای شناسایی آسیب‌ها، محدودیت‌ها و چالش‌های فرا روی عملیات امدادرسانی و بروز قابلیت و فرصت‌ها باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه ۲۹ آبان لغایت ۱ آذر به نام روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی است، تصریح کرد: پیرامون این موضوع اقداماتی در جهت استفاده از حمل‌ونقل عمومی، کاهش ترافیک افزایش ایمنی، رعایت سرعت مجاز به ویژه در مناطق مسکونی و حاشیه مدارس، پرهیز از رانندگی در حالت خواب‌آلودگی، بستن کمربند ایمنی، گذاشتن کلاه ایمنی توسط موتورسواران انجام گیرد و تشدید برخورد با متخلفان صورت بگیرد و در این راستا برنامه و همایشی برگزار می‌گردد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.