صفحه اصلی / سمنانی ها همزمان با مردم سراسر جهان به دیدار ماه می روند

سمنانی ها همزمان با مردم سراسر جهان به دیدار ماه می روند

به گزارش کسب و کار نیوز سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری پروژه جهانی رصد ماه در شب در سمنان خبر داد.
جواد نجاریانی افزود: این پروژه جمعه پنجم آبان ماه ساعت ۱۸:۰۰ لغایت ۲۱ در انتهای بلوار ۱۷ شهریور نرسیده به میدان امام علی (ع) مرکز نجوم آسمان نمای شهر، سازه کروی برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: این برنامه پروژه رصدی ماه در شب موضوعات متنوعی را شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به پخش فیلم و کلیپ با موضوع ماه (رصد ماه با تلسکوپ ۱۴ اینچ) را اشاره کرد.
این برنامه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت انجمن نجوم آسمان کویر سمنان در راستای آشنایی علاقه مندان به علوم و نجوم برگزار می‌شود و شرکت برای عموم علاقه مندان به علوم و نجوم آزاد و رایگان است.
ماه نزدیکترین همسایه زمین و تنها قمر زیبای زمین است. این قمر زیبا با قطری برابر با ۳۷۶۰ کیلومتر و فاصله میانگین ۳۴۰.۰۰۰ کیلومتر از زمین قرار دارد و هر ۲۷.۸ روز یک دور به گرد زمین می‌گردد. اما در این بین دیدن ماه با چشم مسلح و ابزار رصدی می‌تواند برای هر انسانی جذاب باشد. بر این اساس هر ساله پروژه‌ای بین المللی با نام "شب جهانی رصد ماه" در تاریخ‌های معینی از سال برگزار می‌شود تا عموم مردم را به دیدن ماه دعوت کنیم. امسال نیز این پروژه در روز ۲۸ اکتبر برابر با ۶ آبان ۱۳۹۶ در سراسر جهان برگزار می‌شود که در ایران به دلیل روز شنبه بودن این تاریخ، یک روز زودتر و در روز ۵ آبان ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.