صفحه اصلی / نبودشعبه بانکی وتعرفه بالای گمرکی ۲مانع روابط تجاری ایران باقزاقستان

نبودشعبه بانکی وتعرفه بالای گمرکی ۲مانع روابط تجاری ایران باقزاقستان

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، عبدالله مهاجر عصر روز دوشنبه در نشست تجار و صادرکنندگان مازندران با استاندار قزل اوردا قزاقستان در ساری افزود : این ۲ مانع باعث شده تا صادرات محصولات غیر نفتی ایران از جمله مرکبات به این کشور به خوبی صورت نگیرد و مبادلات تجاری بین ۲ کشور پائین باشد .
دبیر شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت در مازندران گفت : در شرایط فعلی با وجود روابط خوب سیاسی و تمایل دو جانبه به افزایش تجارت همچنان در مبادلات تجاری دو جانبه با مشکل مواجه ایم ، باید با برداشتن موانع فوق نسبت به توسعه مبادلات تجاری اقدام کرد.
طبق آمار وزارت اقتصاد و دارایی ایران میزان مبادلات تجاری ۲ کشور ایران و قزاقستان در سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون دلار بود که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به یک میلیارد دلار برسد.
مهاجر گفت : در استان مازندران سالانه ۲.۵ میلیون تن مرکبات تولید می شود که حدود ۶۰۰ هزار تن آن قابلیت صادرات دارد و با توجه به درخواست قزاقستان این محصولات می تواند به این کشور صادر شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمازندران نیز در این نشست گفت که روابط دو جانبه سیاسی بین کشور ایران و قزاقستان در سطح بالایی برقرار است و باید از این فرصت برای مبادلات تجاری دو جانبه نیز سود برد.
علیرضا یونسی افزود : مازندران دارای ظرفیت های زیادی در محصولات کشاورزی و صنعتی است که می تواند بخش زیادی از نیازهای کشور قزاقستان را تامین کند و تحقق این امر نیز برداشتن موانع پیشروی مبادلات تجاری است.
وی اضافه کرد : در استان آمادگی کامل برای برداشتن موانع گسترش مبادلات تجاری وجود دارد و ما آماده انجام سرمایه گذاری مشترک بین سرمایه گذاران دو کشور نیز هستیم و شرایط لازم را برای این کار فراهم می کنیم.
استاندار قزل اوردا عصر روز گذشته با دعوت استاندار مازندران سفر ۲ روزه اش را به این خطه شمال کشور شروع کرد.
دیدار با استاندار مازندران، بازدید از واحدهای بزرگ صنعتی و نشست با تجار مازنی از برنامه های این سفر اعلام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.