صفحه اصلی / اجرای اولین طرح میدان مدافعان حرم درشهرستان شاهرود

اجرای اولین طرح میدان مدافعان حرم درشهرستان شاهرود

به گزارش کسب و کار نیوز رضا نوری گفت :این پرژه با همکاری و مساعدت پادگان امام رضا (ع)،دهیاری و شورای اسلامی روستا،پایگاه مقاومت قمر بنی هاشم (ع)،خیرین و آستان مقدس امامزاده محمد(ع)دیزج و به همت بسیج هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  شاهرود ساخته میشود.رضا نوری افزود:
ارتفاع این میدان ۱۴متر به نیت ۱۴معصوم میباشد .
-در وسط میدان گنبد مطهر  حضرت زینب(س)به ارتفاع ۴متر و قطر ۳ متر میباشد که در دور طوقه گنبد نماد هایی از تندیس نوجوان های بسیجی به صورت نقش برجسته اجرا خواهد شد.
-در حول گنبد قلم نی هایی از از زمین به سمت آسمان روییده است که در انتها این قلم ها به نشانه اقتدار به نوک اسلحه ختم می شوند که نمادی از مناره گنبد هم نیز میباشد.
تمثال شهید حججی بر روی سنگری ساخته می شود که یک دستش بر روی قلبش قرار گرفته و دست دیگرش به سمت بالای گنبد و آسمان اشاره دارد.
پرندگانی نیز در جهت اشاره دستان شهید از زمین به سمت آسمان در حول گنبد در حال پرواز هستند که گویای آزادگی حرریت است.
سر مبارک شهید نیز توسط یک چفیه خونین به سمت پایین خم شده است که نشان از سر بریده اش همانند مولای غریبش امام حسین(ع)دارد.
استاد رضا نوری ضمن تشکر از پادگان امام رضا (ع) و دیگر حامیان این پروژه و خیرین و خانواده های محترم شهدا و مسئول بسیج هنرمندان شاهرود  ابراز امیدواری کرد در صورت مساعد بودن شرایط این پرژه تا کمتر از ۲ماه دیگر رونمایی میگردد.در پایان رضا نوری توضیح داد برای افتتاح این میدان در حال پیگیری و دعوت از خانواده معزز شهید حججی ،مسئولین کشوری و استانی میباشد.همچنین اعلام کرد که نمایش زنده ی اسارت و شهادت شهید حججی در روز افتتاحیه توسط بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود با عنایت هنرمندبسیجی عباس اعتماد در حضور مدعوین در محل رو نمایی میدان اجرا میشود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با تلاش و کوشش هنرمندان کشور و حمایت مسئولین تندیس این سردار عاشورایی در سرتاسر کشور ساخته و رونمایی شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.