صفحه اصلی / نقش تعیین کننده اصناف در اجرای اقتصاد مقاومتی

نقش تعیین کننده اصناف در اجرای اقتصاد مقاومتی

سیدطاهر میرحسن زاده در گفت وگو افزود: امروز تنها راه حل خروج از رکود و مشکلات اقتصادی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و نقش اصناف در اقتصاد مقاومتی حیاتی است که دولت باید از این ظرفیت استفاده کند. اصناف، نقش قابل توجه و اثربخشی در شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و همچنین اصلاح و نوین سازی شبکه های توزیع دارند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، وی تصریح کرد: کارشناسان معتقدند اصناف می‌توانند با هزینه‌ای بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد کنند. حدود ۳ میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که نشان دهنده وجود پتانسیل عظیمی است و با توانمندسازی اصناف تولیدی با رویکرد رقابت پذیری، باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
میرحسن زاده اظهار کرد: برنامه ریزی در راستای اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی با تکیه برشفافیت و روان سازی نظام توزیع، ارتقا سطح خدمات رسانی به مردم، کاهش هزینه‌های مبادلاتی از تولید تا مصرف و همچنین شناسایی مشکلات و موانع توسعه و ارتقائ فعالیت‌های صنفی و تلاش و همکاری برای رفع این موانع در دستور کار همه اتاق‌های اصناف قرار دارد.
وی با بیان اینکه حمایت منطقی و عملی از بنگاه‌های صنفی تولیدی میزان تولید و اشتغال را دو برابر خواهد کرد، افزود: بسیاری از کشورهای جهان بیشترین اشتغال را در بنگاه‌های صنفی کوچک و متوسط ایجاد کرده‌اند و این امر حمایت همه جانبه مسئولان را می‌ طلبد. ایران کشور ثروتمندی است و سرمایه‌های خدادادی فراوانی دارد که باید از این امکانات در راستای تقویت اقتصادی و اقتداربخشی استفاده کنیم و نباید اقتصاد ما فقط متکی به نفت و گاز باشد.
وی همچنین تصریح کرد: درحال حاضر وجود مشکلاتی مانند تورم، افزایش هزینه‌های دارایی و مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای صنوف به همراه داشته است که باید این مشکلات برطرف شود

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.