صفحه اصلی / اندازه مناسب عکس در شبکه های اجتماعی

اندازه مناسب عکس در شبکه های اجتماعی

که اغلب نوشته های آنها با عکس همراه هستند. از عکس کاور و عکس پروفایل های زیبا و مناسب استفاده می کنند و از این راه تلاش می کنند به نهایت جذب ممکن کاربران بپردازند.
پروفسور آلبرت محرابیان، استاد روانشناسی دانشگاه UCLA آمریکا در خصوص تاثیر تصویر و جنبه های ویژوال در مقابل متن و کلمات محدود به زبان می گوید: “بیش از ۹۳ درصد ارتباطات به جنبه های غیر کلامی وابسته هستند. مغز بشر به طور طبیعی ابتدا یاد میگیرد که تصاویر را ببیند، سپس آن ها را پردازش کند و این اتفاق خیلی پیش از زمانی می افتد که انسان زبانی را یاد گرفته باشد.”

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آسمونی، حال که اهمیت عکس به عنوان یک رسانه ی مهم در شبکه های اجتماعی روشن شد می خواهیم به سراغ مواردی در خصوص استفاده بهتر از آن برویم. زمانی که صفحه ی توییتر خود را پیمایش می کنید و میان ده ها و صد ها پست در فیس‌بوک که به سرعت از دیدتان رد می شود چشم به یکی می دوزید، احتمالا عکس جذابی دارد یا نکته ی ویژوال دیگری آن را برجسته کرده است. ولی گاهی نیز به تصاویری بر می خورید که اصلا واضح نیست و بیشتر شبیه یک برش از یک تابلو بزرگ است که برای دیدن، باید بر روی آن کلیک کنید. گاهی هم به دلیل بهم خوردن تناسب، عکس به تصاویر مضحک شبیه شده است. این موضوع در مورد عکس پروفایل بسیار فاجعه بار تر نیز خواهد بود.

اما چطور عکس پروفایل و عکس های کاور و پست های خود را در شبکه های اجتماعی طوری عرضه کنیم که مشکلات مشابه پیش نیاید و بتوانیم نهایت جلب نظر را در دنیای شلوغ شبکه های اجتماعی کنونی داشته باشیم؟ هر یک از این شبکه های اجتماعی ابعاد استاندارد و نسبت های خاصی را برای پذیرش عکس دارند که در ادامه ی آسمونی به آن ها خواهیم پرداخت.

تلگرام Telegram:

عکس پروفایل: ۵۱۲px در ۵۱۲px

فیس‌بوک Facebook:

عکس پروفایل: ۱۶۰px در ۱۶۰px
عکس کاور: ۸۵۱px در ۳۱۵px
عکس در پست ها: ۷۲۰px در ۹۶۰px
نکات: در خصوص عکس ها در فیس‌بوک چند نکته قابل توجه است. حجم عکس کاور نباید بیش از ۱۰۰KB باشد پس حتما در زمان آماده کردن عکس به این نکته توجه کنید. ضمنا هرگاه در پست های خود از عکس های ۲۰۴۸px استفاده کردید حتما گزینه ی High Quality را در زمان آپلود انتخاب کنید تا عکس با کیفیت مورد نظر شما آپلود شود.

اینستاگرام Instagram:

عکس پروفایل: ۱۱۰px در ۱۱۰px
اندازه نمایش بندانگشتی: ۱۶۰px در ۱۶۰px
نکات: در سیستم عامل iOS اگر عکس را با برنامه ی دوربین گوشی گرفته و سپس آن را در اینستاگرام آپلود می کنید، عکس با ابعاد ۶۱۲px در ۶۱۲px ذخیره خواهد شد ولی در صورتی که عکس را با دوربین داخل نرم افزار اینستاگرام بگیرید ابعاد آن ۲۰۴۸PX در ۲۰۴۸PX خواهد بود. همچنین برای ارسال عکس هایی با اندازه های غیر مربع می توانید آن را در مربع مذکور محاط کنید. برای این کار علاوه بر برنامه های زیاد ویرایش تصویر کامپیوتری، اپلیکیشن های ویژه ای هم وجود دارد که امکان ارسال مستقیم عکس ها را از درون آن ها خواهید داشت. این برنامه ها در App Store و Google Play قابل دسترسی است.
توییتر Twitter:

عکس پروفایل: ۴۰۰px در ۴۰۰px
عکس هدر: ۱۵۰۰px در ۱۵۰۰px
عکس در پست ها: عکس با نسبت ۲:۱
نکات: عکس هایی که در توییت ها استفاده می شوند تا زمانی که نسبتی برابر ۲:۱ داشته باشند به خوبی نمایش داده خواهند شد (برای مثال ۸۰۰px در ۴۰۰px). ولی در صورتی که نسبت متفاوتی داشته باشند بخشی از آن در زمان نمایش در تایم‌لاین حذف شده و در صورتی که بر روی آن کلیک شود نمایش داده خواهد شد.

لینکدین Linkedin:

عکس پروفایل: ۴۰۰px در ۴۰۰px
عکس هدر: ۱۰۰۰px در ۴۲۵px
عکس در پست ها: فرمت PNG، JPEG و GIF با محدودیت ماکزیمم ۱۰MB

پینترست Pinterest:

عکس پروفایل: ۱۴۰px در ۱۴۰px
عکس پین ها: نسبت ۲:۳ تا ۱:۳٫۵ با حداقل عرض ۶۰۰px
نکته: پینترست عکس هایی را که از نسبت ۱:۳٫۵ بیشتر باشد از طول برش میزند. برای مثال اگر عکس با عرض ۶۰۰pc آپلود می کنید توجه داشته باشید که ارتفاع آن بین ۹۰۰px تا ۲۱۰۰px باشد. در غیر این صورت به صورت اتوماتیک ارتفاع آن برش خواهد خورد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.