چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / صدور برگ های تشخیص مالیاتی سال های گذشته غیرمنطقی است

صدور برگ های تشخیص مالیاتی سال های گذشته غیرمنطقی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، یوسف جعفری در گفت وگو افزود: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای مبارزه با پولشویی با هدف کنترل و پایش فعالیت‌های پنهان اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی و شفاف سازی امور اقتصادی دستورالعملی را مبنی بر پایش تراکنش‌های بنگاههای اقتصادی از سال ۹۰ را صادر کرده است.
وی تصریح کرد: اصناف همیشه همگام با سازمان امور مالیاتی در شفاف سازی اقتصادی مشارکت و همکاری داشته‌اند اما مساله اینجاست که اگر قرار بر پایش تراکنش‌های بانکی بنگاههای اقتصادی بود، باید زودتر به بنگاه‌ها اطلاع داده می‌شد تا این افراد مستندات خود در سال‌های اخیر را نگهداری می‌کردند.
جعفری گفت: بررسی تراکنش‌های بانکی افراد صنفی دارای هویت مشخص و شناسه اقتصادی در سامانه مالیاتی کشور موازی و همسو با قوانین مذکور نبوده و درخواست ارائه مدارک و مستندات مربوط به واریز وجوه به حساب آنها در پنج سال منتهی به سال ۹۵ به دلیل عدم اطلاع برای جمع آوری و نگهداری سوابق مورد نیاز، ضروری و منطقی به نظر نمی‌رسد.
رئیس اتاق اصناف کرمان افزود: با توجه به اینکه صدور برگ‌های تشخیص مالیاتی برای سال‌های گذشته به نام افراد دارای کد اقتصادی، منجر به مشکلات شدید مالی و خانوادگی برای آنها شده که از دولت و مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به این مساله هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

برنامه اجرایی اقتصاد دریا محور در سه بخش نهایی شد/تکمیل ۱۳۰ هزار مسکن مهر در دولت مردمی

به گزارش کسب و کار نیوز ، «علی بهادری جهرمی»سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.