صفحه اصلی / نیت جدایی داشتید اما به جنبش اصلاح مسیر بدل شد

نیت جدایی داشتید اما به جنبش اصلاح مسیر بدل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، نوری مالکی، معاون رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود در مراسم سی و ششمین سالروز تاسیس مجلس اعلای اسلامی در بغداد با بیان اینکه نیاز است همه اقداماتی که اتخاذ می‌شود بررسی بیشتری شود، گفت: دشمنانی وجود دارند که همچنان در کمین عراق هستند پس ما باید به عمق حوادث توجه داشته باشیم.
وی افزود، در پایان پیروزی بر تروریسم، بحران همه‌پرسی دامن‌گیر عراق شد و برخی به دنبال جدایی بودند، اما این نیت آنها به جنبش اصلاح مسیر و سرنوشت تبدیل شد.
معاون رئیس جمهور عراق تاکید کرد، عراقی که همه ما آن را ساختیم، اگر اقدامی نکنیم نزدیک است که بر سرمان فروپاشد.
وی با بیان اینکه برخی که نمی‌خواهم نامشان را بیاورم، از چارچوب قانون اساسی خارج شده، بر ضرورت ایستادن یکسان زیر پرچم و سقف میهن واحد و متحد و رهایی مسیر اشتباه با تعامل و حرکت به سمت مسیر درست تاکید کرد. ‌‌‌‌‌‌
به دنبال پافشاری اقلیم برای برگزاری همه‌پرسی جدایی در ۲۵ سپتامبر با وجود مخالفت دولت مرکزی و جامعه بین‌الملل، روابط بین دولت فدرال و اقلیم کردستان متشنج شد و پارلمان عراق با دادن اختیار مطلق به حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، از وی خواست بر همه خاک عراق از جمله مناطق مورد مناقشه اعمال قدرت کند و در پی آن نیروهای امنیت فدرال کنترل استان کرکوک، مناطقی در صلاح الدین، دیالی و نینوا را به دست گرفتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.