صفحه اصلی / جزئیات تشکیل دومین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلان‌شهر همدان

جزئیات تشکیل دومین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلان‌شهر همدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در این جلسه به بیان اصول کلی و چارچوب‌های تهیه طرح اشاره کرد و گفت: پیرو اولین جلسه که با موضوع میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشکیل شد این جلسه نیز برای آشنایی مشاور با دیدگاه‌های اعضا و اطلاع از مطالعات ارگان‌های مختلف با موضوع کالبدی – فضایی تشکیل شده و اعضا می‌توانند نظرات و دیدگاه‌های خود را در این زمینه ابراز نمایند.
وی در ادامه به اهمیت مباحث کالبدی – فضایی در طراحی و برنامه‌ریزی کلان‌شهر همدان اشاره کرد و افزود: باید نسبت به ساختار و سازمان فضایی شهر متناسب با کارکرد، پیشینه و شکل شهر و نقش‌های آن در آینده اهتمام کرد.
وی افزود: باید در طرح جامع نسبت به جانمایی مناسب کاربری‌ها، دسترسی‌ها و منطقه بندی آن‌ها از جمله کاربری‌های اداری و نحوه پراکنش آن‌ها، خرده‌فروشی‌ها، مدارس غیرانتفاعی، حداقل تفکیک در شهر و حریم آن، محله محوری توجه شده و مشاور طرح جامع باید راهبردها و راهکارهای مناسب در این زمینه‌ها ارائه نماید.
در ادامه نماینده مهندس مشاور و هریک از اعضا به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه کالبدی – فضایی پرداخت و اهمیت آن را در مطالعات طرح جامع یادآور شده و بیان کرد: باید با آسیب‌شناسی طرح‌های گذشته از همه مطالعات انجام شده در این زمینه و ظرفیت‌های موجود در تدوین طرح استفاده شود.
وی همچنین در این جلسه تأکید داشت: پدافند غیرعامل در توزیع کاربری‌ها، جهات توسعه شهر، حفظ باغات، حفظ دید و منظر، ضوابط ارتفاعی مختلف برای شهر، بلندمرتبه‌سازی، احیای رود دره‌ها، نحوه مشارکت مردمی در تهیه طرح، ایجاد امنیت از طریق طراحی محیطی و توجه به شاخص‌های شهر انسانی و شهر سبز پایدار در مطالعات طرح جامع مورد توجه قرار گیرد و راهبردها و راهکارهایی برای آن‌ها در طرح آتی پیش‌بینی شود.
نماینده آب منطقه‌ای همدان نیز در این جلسه گفت: آب شرب شرکت طبق پایش جمعیت همدان به جهت آب‌رسانی مشکلی ندارد و اطلاعات کامل در خصوص رودخانه‌ها و آب‌های سطحی داریم که در اختیار مشاور قرار می‌دهیم.
نماینده شرکت توزیع برق نیز بیان کرد: در طراحی شهری بحث حریم‌های برق مورد توجه قرار بگیرد و با توجه به بحث هزینه و خطرات از جابجایی‌ها جلوگیری شود و قرار شد نقشه‌های موجود مربوط به کابل‌های زیرزمینی شهر همدان به مشاور طرح ارائه گردد.
نماینده مدیریت بحران نیز گفت: یکی از کارهای که ما پیگیر آن هستیم اسکان اضطراری آسیب دیدگان است که مکان گزینی و جانمایی آن باید در بحث طرح جامع دیده شود و این مدیریت آمادگی کامل خود را در این خصوص ابلاغ می‌دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.