صفحه اصلی / رونمایی از اپلیکیشن خانواده سلامت به مناسبت روز جهانی سوادآموزی

رونمایی از اپلیکیشن خانواده سلامت به مناسبت روز جهانی سوادآموزی

سازمان نهضت سوادآموزی طی مراسمی، با حضور جمعی از وزرا و مدیران کشوری، از «اپلیکیشن خانواده سلامت»، دستاورد جدید خود، رونمایی کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی گروه بل,  بیش از ۵۱ سال از پذیرش پیشنهاد ایران در چهاردهمین جلسه مجمع عمومی یونسکو مبنی بر نام‌گذاری هفده شهریور به نام روز جهانی نهضت سوادآموزی می‌گذرد. به همین مناسبت طی مراسمی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وزارت آموزش‌وپرورش، جمعی از وزرا و مدیران کشوری گرد هم آمدند و ضمن اشاره به مشکلات و دستاوردهای موجود، از ۳ محصول کاربردی رونمایی کردند.
در این مراسم که با حضور دکتر بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش، دکتر رفیعی، وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی، نماینده یونسکو در ایران، مدیرعامل شرکت لبنی بل روزانه، دکتر حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت و چندی دیگر از مدیران کشوری برگزار شد، از دستاوردهای سازمان نهضت سوادآموزی و محصولات کاربردی چون کتاب‌های آموزش ویژه اتباع افغان، مهارت‌های ویژه شهروندی و اپلیکیشن موبایل خانواده سلامت رونمایی شد.
در ابتدا دکتر باقرزاده، رییس سازمان نهضت سوادآموزی، با برشمردن دستاوردهای این سازمان در سال گذشته به آمارهای موجود اشاره‌ای داشت و گفت: «خوشبختانه نتایج سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد که نرخ باسوادی در افراد بالای ۶ سال، ۲٫۸۵ درصد رشد داشته که حدود ۲ برابر میانگین نرخ جهانی رشد سواد در دنیا است. این آمار باعث کاهش ۱٫۵ میلیونی قدر مطلق جمعیت بی‌سواد در کشور شده که درواقع ۱۴ برابر میانگین رشد نرخ سواد در سال‌های ۸۶ تا ۹۰ است. ضمناً نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که گروه هدف برنامه بوده، به حدود ۹۵ درصد رسیده است. امروزه یادگیری خواندن و نوشتن به‌تنهایی کافی نیست و استفاده از این قابلیت‌ها برای افزایش آگاهی و درک عموم مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.»
دکتر بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش دراین‌باره گفت: «باید به پشت سر نگاهی انداخت و دید چه موانعی باعث کاهش شتاب رشد علمی در کشور بوده است. برای رسیدن به شتاب بیشتر، چاره‌ای جز تحول درزمینه‌های مختلف نیست. در کنار بسیاری موارد، ما باید روش‌های نوین مانند بستر فناوری را جایگزین روش‌های سنتی در کشور کنیم و دستورالعمل‌های خشک و رسمی را حذف و قوانین منعطفی وضع کنیم. این امور همگی نیاز به عزمی ملی در تمامی بخش‌های اجرایی دارند.»
سپس خانم استر کیش لاروش، مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، سخنان خود را با تغییر نحوه زندگی و یادگیری از طریق فناوری‌های دیجیتال آغاز کرد و گفت: «مردم بسیاری همچون ساکنین مناطقی که کمتر به زیرساخت‌های معمول مجهز هستند، می‌توانند از طریق فناوری دیجیتال به‌سادگی به اطلاعاتی که در دسترس مستقیم آن‌ها نیست، دسترسی داشته باشند. این در حالی است که امروزه، ازلحاظ دسترسی به فناوری‌های دیجیتال، استفاده از آنها و تأثیراتش، نوعی تجزیه دیجیتالی در حال رشد در جامعه دیده می‌شود. دانش و مهارت‌های موردنیاز برای دسترسی به اطلاعات و نیز تحلیل و به کارگیری آن در هر بستری بر این شکاف تأثیر می‌گذارد. بنابراین باید از خود پرسید که چطور می‌توان با این مشکلات مواجه شد و در دنیایی که دائما به سمت دیجیتال شدن پیش می‌رود، چه نوع و سطحی از مهارت‌های سوادآموزی موردنیاز است.»
وی افزود: «یونسکو، سازمان نهضت سوادآموزی و شرکت فراورده‌های لبنی بل روزانه در همکاری مشترک به‌منظور تقویت بستر فناوری دیجیتال، توانسته‌اند به گسترش سوادآموزی در جمهوری اسلامی ایران کمک کنند. ما در سال ۲۰۱۶ به کمک هم کتابچه‌ای درزمینه آموزش تغذیه سالم و صرفه‌جویی در مصرف آب تحت عنوان خانواده سلامت برای سوادآموزان بزرگسال کشور طراحی کردیم و خوشبختانه امروز شاهد رونمایی اپلیکیشن نوآورانه و رایگان این کتابچه که شامل تصاویر پویانمایی با جذابیت بصری، ویدئو، متن و صدا است، خواهیم بود. تحلیل داده‌های حاصل از این اپلیکیشن، نه‌تنها نهضت سوادآموزی را در پایش و ارزیابی شرایط کمک می‌کند، بلکه در بلندمدت، به روند توسعه سایر نرم‌افزارهای دیجیتالی نیز یاری خواهد رساند.»
در ادامه، فرانسوآ مورو، مدیرعامل شرکت لبنی بل روزانه در ایران و همچنین بل ترکیه و خاورمیانه در سخنان خود گفت: «سال گذشته موفقیت کتاب خانواده سلامت ثابت کرد که با همکاری همگان در بخش خصوصی و دولتی، چطور می‌توان در ارتقای دانش جامعه و قابلیت‌های آنان در مقابله با فقر، تغذیه بد و خصوصاً بی‌سوادی تأثیرگذار بود. تبدیل کتابچه خانواده سلامت به اپلیکیشن، قدمی در جهت تشویق و آمادگی سوادآموزان برای کسب مهارت‌های جدید و تقویت آن‌ها در زندگی خواهد بود.»
وی ادامه داد: «به‌عنوان گروهی بین‌المللی و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنیر در دنیا که توسط نسل پنجم خانواده اداره می‌شود، هدف ما در خانواده بل، نشاندن لبخند بر لب مصرف‌کنندگان از طریق ایجاد تجارب متمایز از فواید لبنیات است. برنامه بین‌المللی درازمدت مسئولیت اجتماعی ما تحت عنوان «لبخندهایی برای آینده» بهترین بیانگر پایبندی بل به توسعه تجاری و عدالت اجتماعی در کنار یکدیگر است.»
وی افزود: «در ایران، شرکت لبنی بل روزانه، بخشی از گروه بل، ریشه‌ای طولانی در صنعت لبنی کشور دارد. ما طیفی از پنیر و سایر محصولات لبنی را در کارخانه خود در قزوین تولید می‌کنیم و امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک، شاهد نتایج سرمایه‌گذاری چشم‌گیرمان در ساخت یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های لبنی خاورمیانه در قزوین باشیم. ما همواره خود را متعهد به ایجاد تجارب لبنی سالم، نوآور و لذت‌بخش برای مصرف‌کنندگان ایرانی می‌دانیم و هدفمان، نشاندن لبخند بر لب تمام ایرانیان است. ما در بل روزانه این موفقیت را با دفتر مرکزی بل در پاریس در میان می‌گذاریم و حال خرسندیم که با استقبال آنها، از این مدل همکاری برای مشارکت در کشورهای دیگر نیز الگوبرداری خواهد شد.»
در ادامه دکتر نصیری قیدایی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دکتر حاج میرزایی، دبیر هیئت دولت و برخی دیگر، صحبت‌هایی را در مورد سلامت در دنیای دیجیتال مطرح کردند. در پایان این مراسم، از کتاب‌های آموزش ویژه اتباع افغان، مهارت‌های ویژه شهروندی و اپلیکیشن موبایل «خانواده سلامت» رونمایی شد.
درباره شرکت بل روزانه:
گروه بل، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پنیر در دنیا، در سال ۱۸۶۵میلادی توسط جولز بل در روستایی به نام یورا در فرانسه تأسیس شد. جسارت، تعهد و توجه همواره بخش جداناشدنی از استراتژی و ارزش‌های این گروه بین‌المللی که اکنون توسط نسل پنجم خانواده بل مدیریت می‌شود، بوده است.
نشاندن لبخند بر لب مصرف‌کنندگان از طریق تجربه‌ متمایز محصولات لبنی روزانه، استفاده روزانه از محصولات با کیفیت، برآوردن نیازهای مصرف‌کنندگان با توجه به ذائقه و کمک به سلامت آن‌ها، رابطه توأمان با صداقت و ارزش مشترک با تمامی ذینفعان (کارمندان، کشاورزان لبنی) و نیز کاهش تأثیرات در محیط‌زیست به هدف حفظ منافع طبیعی از اهداف همیشگی شرکت بل بوده است.
اکنون دفتر مرکزی گروه بل، در منطقه سورن فرانسه واقع‌شده است. بل روزانه با بیش از ۱۱۰۰۰ پرسنل در سراسر دنیا، در بیش از ۳۰ کشور کارخانه داشته و محصولات خود را به ۱۵۰ کشور دنیا توزیع می‌نماید. 
گروه بل سرمایه‌گذاری خود در ایران را در سال ۱۳۸۵ با همکاری شرکت لبنی سحر شروع کرد. فعالیت‌های بل‌روزانه از سال ۱۳۹۲ در ایران به‌صورت کاملاً مستقل درآمده و  این شرکت اکنون درحال‌توسعه محصولات و نیز نهایی کردن کارخانه مدرن و مجهز خود در قزوین است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.