صفحه اصلی / حجم معاملات فرابورس ایران افزایش یافت

حجم معاملات فرابورس ایران افزایش یافت

 دوشنبه ۲۴ مهرماه ۳۵۳ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال در بازارها مورد مبادله قرار گرفت که نسبت به روز قبل از افزایش حجم معاملات در مقابل کاهش ارزش آن حکایت داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران،امروز در بازار دوم شاهد ششمین عرضه اولیه امسال در فرابورس بودیم که در پی آن ۱۰ درصد از سهام «غپآذر» عرضه و قیمت آن ۳۳۵۵ ریال کشف قیمت شد. در مجموع دو بازار اول و دوم نیز سهامداران بیش از ۱۸۴ میلیون سهم را به ارزش بیش از ۴۲۷ میلیارد ریال دادوستد کردند.
رصد معاملات این دو بازار حاکی از آن است نماد «حآسا» متعلق به شرکت آسیا سیر ارس با مبادله ۷۳ میلیون سهم به ارزش ۱۱۲ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را کسب کرده و در صدر ایستاده است.
سهام این شرکت که تا سطح حداکثر ۵ درصد نیز رشد کرد همچنین سومین نماد پرمعامله بازار سهام روی تابلو نقش بست. دو نماد «ولشرق» و «ریشمک» نیز در جایگاه اول و دوم نمادهای پربازدید قرار داشتند.
معاملات بازار پایه نیز در مجموع سه تابلو معاملاتی به دادوستد ۱۵۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹۳ میلیارد ریال منتهی شد.
در سوی دیگر بازار، یعنی در بازار اوراق با درآمد ثابت نماد «سخاب۳» چند روزی است که بالاترین حجم و ارزش مبادلاتی را به خود اختصاص داده و امروز نیز این نماد در صدر قرار گرفت. در مجموع یک میلیون ورقه به ارزش حدود ۹۴۷ میلیارد ریال در این بازار دست به دست شد.
خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز مبادلات امروز در تابلو تسه‌ها در فرابورس را با مبادله ۷۰ هزار ورقه به ارزش ۵۴ میلیارد ریال دنبال کردند. قیمت این اوراق در بازه ۷۵۹ هزار تا ۷۹۱ هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.
در نهایت پس از صعود و نزول آیفکس در ساعت معاملات بازار، این نماگر به نوسان نزدیک به صفر ی( ۰.۲ واحد رشد) بسنده کرد تا کماکان در همان ارتفاع پیشین یعنی ۹۳۰ واحدی بایستد. سه نماد هرمز، میدکو و شراز در حالی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را موجب شدند که نمادهای «شاوان»، «ذوب»، «سرچشمه» و «بپاس» بالاترین تاثیر منفی را بر آیفکس گذاشته و مانع از ریزش آن شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.