صفحه اصلی / رشد ۲۳ درصدی ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد چابهار

رشد ۲۳ درصدی ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد چابهار

طاهره شهرکی گفت: علیرغم آماده نبودن زیرساخت‌های لازم گردشگری در چابهار در دو سال اخیر شاهد ورود چشمگیر گردشگران خارجی بوده‌ایم به‌طوری‌که در شش‌ماهه نخست سال ۹۵ تعداد حدود ۶۰۰ نفر بوده که در مدت مشابه سال جاری این تعداد به حدود ۸۰۰ نفر افزایش پیداکرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، وی افزود: وجود جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی غنی مردم این خطه از کشور و فرصت‌های سرمایه‌گذاری از پتانسیل گردشگری در تنها بندر اقیانوسی کشور آینده‌ای مثبت را برای فعال‌سازی امر گردشگری در جنوب شرق کشور ترسیم نموده است.
شهرکی بیان کرد: جاذبه‌های اکو توریستی در چابهار مانند؛ ساحل صخره‌ای، جنگل‌های حرا و انجیرمعابد و دیگر پدیده‌های ژئوتوریستی مثل؛ کوه‌های مینیاتوری و گل‌فشان و همچنین باغات میوه‌های گرمسیری، آثار تاریخی روستای تیس، پوشاک و تنوع غذایی ازجمله جاذبه‌های گردشگری هستند که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به این منطقه می‌کشانند.
وی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد چابهار برنامه‌های زیادی درزمینهٔ گردشگری ازجمله ساخت پایانه فرودگاه، افزایش ایرلاین ها به مقصد چابهار، ساخت هتل‌های چند ستاره و مراکز تفریحی و سرگرمی با تأکید بر آموزش و بسترسازی‌های فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است.
سرمایه فرهنگی غنی در چابهار یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای برند گردشگری سواحل مکران و کشش سفر و بالا بردن ضریب ماندگاری در منطقه محسوب می‌شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.