صفحه اصلی / هیات تجاری مالزی اوایل سال آینده میلادی به ایران می آید

هیات تجاری مالزی اوایل سال آینده میلادی به ایران می آید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «جوهری عبد الغنی» که در حاشیه اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن با وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران گفت و گو کرد، علاقه مندی شرکت های مالزیایی را برای حضور در بازار ایران اعلام کرد.
وی از گفت و گو های انجام شده برای تامین مالی متروی یکی از کلان شهرهای ایران توسط موسسات مالزیایی اظهار خرسندی کرد و خواهان تداوم این مذاکرات و همکاری ها شد.
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران نیز در این دیدار با بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و مالی تهران و کوالالامپور، سطح روابط اقتصادی را مناسب با سطح روابط سیاسی ندانست و بر اهتمام به گسترش روابط اقتصادی با آن کشور تاکید کرد.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت مالزی به عنوان یک کشور اسلامی، سوابق خوب همکاری های دو کشور را یادآور شد.
در این دیدار، طرفین به بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و مالی پرداختند و همکاری های بانکی و تامین خطوط اعتباری را از لوازم آن دانستند.
به گزارش ایرنا، اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول روزهای ۲۱ تا ۲۳ مهرماه در شهر واشنگتن آمریکا برگزار می شود و نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای گوناگون از آن برای تبادل دیدگاه ها و جلسه های دوجانبه با مقام های سایر کشورها استفاده می کنند.
در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، علاوه بر مقام های بانک‌های مرکزی و وزیران دارایی کشورها، فعالان اقتصادی از بانک‌ها و موسسه های مالی نیز گرد هم می‌ آیند تا با مقام های تجاری و بانکی کشورها گفت و گو و تبادل نظر کنند.
در این اجلاس نمایندگان ایران با مقام های اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و مدیران ارشد بانک‌های مرکزی و تجاری برخی کشور‌ها به طور جداگانه دیدار می‌کنند و با توجه به شرایط پسابرجام، در حاشیه این اجلاس، درباره راهکار‌های گسترش روابط بانکی و رفع موانع موجود رایزنی خواهند کرد.
شرکت در جلسه رئیسان و وزیران کشورهای گروه ۲۴ که نمایندگان کشور‌ها مواضع خود را در امور پولی و مالی بین‌المللی هماهنگ می‌کنند از دیگر برنامه های اعلام شده این هیات در واشنگتن دی سی خواهد بود.
کشورهای گروه ۲۴ شامل ایران، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، لبنان از آسیا و کشورهای برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا، پرو، گواتمالا، ترینیداد و توباگو از آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، نیجریه، کنگو، ساحل عاج و غنا از منطقه آفریقا می‌شود که کشورهای چین، عربستان و مغرب به‌عنوان ناظر در این اجلاس حضور دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.