صفحه اصلی / از رئیس‌جمهور آمریکا خواستم توافق هسته‌ای را پاره نکند

از رئیس‌جمهور آمریکا خواستم توافق هسته‌ای را پاره نکند

 به نوشته نشریه پولتیکو، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی در پاسخ به این سوال که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر مواضع تقابلی‌اش درباره توافق هسته‌ای با ایران بیشتر به یک  شریک متخاصم برای فرانسه تبدیل شده است تا یک شریک محکم گفت: آمریکا متحد ماست. ترامپ، رئیس‌جمهور قدرت اول دنیاست. بنابراین مهم است که وی را در این مشارکت، در این رویکرد چند جانبه تثبیت کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مکرون ادامه داد: چیزی که من به ترامپ گفتم این بود که این شیوه خوب نیست. زیرا باید به کره شمالی نگاه کنیم. ما تمامی مذاکرات را با کره شمالی قطع کردیم. نتیجه چه شد. چند سال بعد از خواب بیدار شدیم و با کره شمالی روبرو شدیم که در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای است. 
 
وی گفت: درباره ایران ما از زمان توافق سال ۲۰۱۵ فرآیندی را داریم که به ما اجازه می‌دهد این مسایل را در رابطه با این کشور بهتر هدایت کنیم که بر پایه تحقیق و بازرسی قرار دارد. من پنج‌شنبه آینده با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار دارم که در چارچوب کنترل فعالیت‌های هسته‌ای است و من خواستار آن هستم که در چارچوب این توافق با ایران باقی بمانیم. رئیس‌جمهور روحانی متعهد شده است و می‌خواهد به توافق وفادار بماند و اروپا و دیگر کشورهای مذاکره کننده نیز به توافق پایبند می‌مانند. زیرا هدف من برای هموطنان‌مان برقراری امنیت است.
 
رئیس‌جمهور فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا به تهران خواهید رفت، گفت: من در زمان مناسب به آنجا خواهم رفت برای اینکه همچنین این گفت‌وگو را با ایران داشته باشم و البته می‌توانیم اختلاف‌هایی نیز داشته باشیم، اما نباید تمام راه‌ها را ببندیم و در این مورد به رئیس‌جمهور آمریکا گفتم که نباید توافق را پاره کرد و وی نیز در این زمینه مجوزی نداد و مسایل را به کنگره سپرد.
 
مکرون در پاسخ به اینکه آیا ترامپ به حرف شما گوش داد، اظهار داشت: من چنین ادعایی ندارم. باید از خودش پرسید. اما من به وی گفتم که ما باید این گفت‌وگو ( با ایران) را داشته باشیم و به کنترل ایران ادامه دهیم. در عین حال ایران را درباره فعالیت‌های موشکی بالستیک، بیشتر پاسخگو کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، به گزارش کسب و کار نیوز، در حراج سر ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.