صفحه اصلی / برگزاری مانور امداد جاده‌ای برای اولین بار در استان مرکزی

برگزاری مانور امداد جاده‌ای برای اولین بار در استان مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مانور امداد جاده‌ای در محور اراک – سلفچگان، کیلومتر ۴۵ مقابل شهر جدید امیرکبیر و با سناریوی از پیش طراحی شده توسط اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل بحران استانداری برگزار شد.
این مانور توسط مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی، فرخی مدیرکل بحران استانداری مرکزی، نظیری معاون اداره کل بحران استانداری، حبیبی معاون اداره کل بحران استانداری، عزیزیان مسئول دبیرخانه کمیسیون حمل و نقل استان برگزار شد و در روند اجرای آن جناب سرهنگ کهریزی رئیس پلیس‌راه و جناب سرهنگ امیدی نیز حضور یافتند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در این خصوص گفت: این مانور برای اولین بار در استان مرکزی و بر اساس شیوه‌نامه اجرای مانور امدادرسانی جاده‌ای که از جانب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ابلاغ شده توسط اداره کل راه و شهرسازی و نظارت اداره کل بحران استانداری برگزار شد.
وی گفت: بر اساس مطالعات انجام گرفته ۶۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آن‌ها رخ می‌دهد بنابراین امدادرسانی سریع پس از وقوع تصادفات بسیار حائز اهمیت بوده و از آن به عنوان لحظه طلایی نام برده می‌شود، بر این اساس این اداره کل به عنوان دبیر اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان این مانور را جهت ارتقای سطح خدمت‌رسانی جاده‌ای و کاهش صدمات و تلفات و فراهم شدن زمینه همکاری و انسجام دستگاه‌ها در عملیات امدادرسانی و دستیابی به ارزیابی و سنجش مورد قبول سازمان‌های مرتبط برگزار کرد.
شارقی افزود: این مانور کاملاً بدون اطلاع قبلی برگزار شد و هیچ‌یک از دستگاه‌های خدمت‌رسان از زمان و مکان آن مطلع نبودند و زمان تماس با هریک و زمان رسیدن آن‌ها ثبت شده است که ارزیابی آن‌ها توسط این اداره کل و اداره کل بحران صورت خواهد پذیرفت و در جلسه بعدی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان مطرح خواهد شد.
گفتنی است: مقرر است این مانور هر ماه در یکی از محورهای استان و در ساعات مختلف شبانه‌روز و شرایط آب و هوایی متفاوت و با سناریوهای گوناگون برگزار گردد.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.