صفحه اصلی / فاز نخست پروژه فولاد نی‌ریز اواخر پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

فاز نخست پروژه فولاد نی‌ریز اواخر پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، علی همتی اظهار داشت: پروژه فولاد نی‌ریز یکی از سه طرح مهم اقتصاد مقاومتی استان فارس و جزو ۸ طرح بزرگ فولادسازی کشور، در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در منطقه قطرویه شهرستان نی‌ریز با مشارکت و سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ۳۵ درصد و مشارکت هلدینگ غدیر ۶۵ درصد، با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی اواخر پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
همتی افزود: تولید این کارخانه با تکنولوژی مدرن در مرحله نخست آهن اسفنجی، با میزان سرمایه‌گذاری بیش از ۳۴۵ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن واشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفر است که قابلیت افزایش ظرفیت تولید سالانه تا یک میلیون تن را نیز دارد.
وی بیان کرد: مجتمع فولاد نی‌ریز در راستای هدف توسعه غیرمتمرکز فولاد در برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قرار دارد که جهت تامین خوراک این کارخانه با ساخت راه آهن شیراز _ گل‌گهر و اتصال فولاد نی‌ریز به خطوط ریلی دسترسی لازم برای تامین مواد اولیه این کارخانه از گل‌گهر سیرجان با سهولت بیشتری انجام می‌شود.
همتی عنوان کرد: در ۱۳۸۵ شورای عالی اقتصاد با ساخت هشت کارخانه تولید فولاد خام در هشت نقطه کمتر برخوردار ایران اسلامی موافقت و جانمایی این طرح‌ها با رویکرد محرومیت‌زدایی، نزدیکی به منابع انرژی، مواد اولیه و نیز بازارهای فروش توسط شرکت ملی فولاد ایران انجام پذیرفت .
همتی بر استفاده از نیروهای بومی در این کارخانه تاکید کرد وگفت: شرایط اجتماعی شهرستان نی‌ریز و استان فارس اقتضا می‌کند که اولویت استخدام نیروی کار این کارخانه ابتدا از نیروهای بومی شهرستان نی‌ریز و سپس نیروهای استان فارس باشد که این مهم توسط مسئولین کارخانه درحال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: ساخت کارخانه فولاد نی‌ریز هزینه‌های مختلفی مانند تامین آب، عبور مرور ماشین‌آلات سنگین را برای شهرستان نی‌ریز در پی داشته است بنابراین در رشد و توسعه اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه وکشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.