چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / معافیت های مالیاتی و گمرکی در مناطق آزاد بسترساز اشتغال مولد است

معافیت های مالیاتی و گمرکی در مناطق آزاد بسترساز اشتغال مولد است

 شهرام موسوی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده مناطق آزاد از منطقه آزاد ماکو گفت: این معافیت به منظور تسهیل در سرمایه گذاری خارجی، تولید و صادرات در مناطق و در راستای اشتغال مولد با دانش و تکنولوژی روز دنیا اعمال می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،وی با اشاره به قوانین مناطق آزاد افزود: بر اساس این قوانین، همه فعالان اقتصادی و ارایه دهندگان کالا و خدمات با اخذ مجوز از سازمان به منظور بهره مندی از تسهیلات و مزایای قانونی از تمامی معافیت های مالیاتی از جمله ارزش افزوده برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه این کمیسیون میزان، نوع و جنس مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را بررسی و آنالیز می کند، ادامه داد: این کمیسیون مواد اولیه خارجی مورد نیاز واحد های تولیدی را نیز به منظور اعمال معافیت های قانونی به گمرک ایران اعلام می کند.
وی منطقه آزاد ماکو را به عنوان منطقه نوپا و درعین حال مترقی دانست و گفت: باید از تمامی ظرفیت های قانونی برای توسعه اقتصادی منطقه و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای اروپایی استفاده کرد.
رئیس کمیسیون مالیات بر ارزش افزوده همچنین از مجاز بودن ورود کالای مازاد بر ارزش افزوده تولید شده در منطقه به سرزمین اصلی خبرداد و گفت: حقوق ورودی تنها به مواد اولیه و قطعات خارجی به کار رفته در آنجا تعلق می گیرد.
در روز اول این بازید سه روزه، اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده مناطق آزاد کشور مرکب از نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی ، صنایع و معادن و بازرگانی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گمرک ایران و دبیرخانه، از منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.
در روز اول این بازدید، کارخانجات پوشاک گستر برسام (تولیدی شلوار) ، شرکت گول صباح دنیز (بسته بندی و خشکبار)، شرکت پیروز تهویه (تولید پکیج و فن کوئل)، شرکت ماوی (تولید پروفیل)، شرکت دومان صنعت غرب (تولید پوکه آمپول)، شرکت فرسازان فکری، شرکت ماوی( تولید نوار لبه پی وی سی)، شرکت گرما آوران برتر (تولید پکیج) شرکت ماگوش (تولید قهوه و نسکافه)، شرکت پدیده طلای سبز (بسته بندی چای)، شرکت بتادندان (تولید دندان مصنوعی مورد بازدید این اعضاء قرار گرفت.
همچنین در نشست این کمیسیون میزان ارزش افزوده کالای تولیدی در منطقه آزاد ماکو و نیز درصد مجاز ورود کالا به سرزمین اصلی برای شرکت های تولیدی توسط این اعضاء تعیین شد.
منطقه آزاد ماکو به عنوان وسیع ترین منطقه آزاد ایران در مرز ترکیه و نخجوان است که معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه ، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد ماکو است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.