چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / همکاری اقتصادی ایران و عراق تناسبی با تعاملات سیاسی و امنیتی ندارد

همکاری اقتصادی ایران و عراق تناسبی با تعاملات سیاسی و امنیتی ندارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران، در همایش تجاری ایران و عراق که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، یحی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به رابطه دیرینه دو کشور گفت: تمام جهان می‌دانند که رابطه ایران و عراق یک رابطه قدیمی و استراتژیک است و خوشبختانه عزم مسئولین کشور در توسعه این روابط به ویژه در مسائل امنیتی، سیاسی و نظامی است.
وی ادامه داد: آنچه که تا به امروز دنیا دیده است همکاری و مبارزه دو برادر در یک سنگر بوده است. همان طور که این دو ملت در همه حوزه‌ها با یکدیگر همکاری و همراهی دارند. امیدواریم در اولین فرصت در مسائل اقتصادی نیز در همان سطح امنیتی و نظامی بلکه بیشتر رشد داشته باشد.
آل اسحاق ادامه داد: پایداری روابط اقتصادی و توسعه آن یک حلقه وصل محکم است. آنچه که ما امروز از این سمینار که با حضور بزرگان و مدیران ارشد دو کشور در حال برگزاری است، انتظار داریم حل برخی از مشکلات اقتصادی است.
رئیس اتاق ایران و عراق گفت:‌ اولین انتظار ما این است که به همان نسبتی که در حوزه‌های امنیتی و سیاسی همکاری داریم در حوزه اقتصادی نیز این موضوع لحاظ شود زیرا الان یک عدم همخوانی در این خصوص احساس می‌شود.
وی در پایان گفت: ‌فعالان اقتصادی این انتظار را از شما مسئولان و مدیران دولتی و حاکمیتی دو کشور دارند که در مسائل بانکی، حمل و نقل، گمرک و سایر موارد حداکثر همکاری‌ها صورت بگیرد. ما برای تجارت ایران و عراق یک هدف ۲۰ میلیارد دلاری ترسیم کرد‌ه‌ایم.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.