صفحه اصلی / برگزاری مناقصه ساخت خط لوله پایانه نفت‌وگاز جاسک در هفته جاری

برگزاری مناقصه ساخت خط لوله پایانه نفت‌وگاز جاسک در هفته جاری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی کاردر از برگزاری مناقصه ساخت خط لوله پایانه نفت و گاز در غرب شهرستان جاسک  خبر داد و افزود: مناقصه خط لوله انجام و بخشی از فرآیند تامین لوله انجام شد و بخشی دیگر هم در هفته جاری نهایی می‌شود. به عبارتی دیگر امور مربوط به خط تمام شده و در حال تسهیل اراضی برای انتقال خط هستند.
وی با بیان اینکه بخش دیگر پایانه نفت و گاز جاسک بخش‌های دریایی و اسکله است، اظهار کرد: بخش  دیگر نیز مخازن هستند که مناقصه مخازن نیز به  دلیل اینکه قیمت‌های غیرطبیعی از سوی سرمایه‌گذاران ارائه شده فعلا متوقف شده تا مجددا تجدید شوند و چنانچه همراهی نکنند، از سرمایه‌گذاران  داخلی استفاده خواهیم کرد. بنابراین فرآیند مربوط به ساخت  رو به اتمام است اما فرآیند مربوط به مخازن ناتمام مانده که اهمیت چندانی ندارند زیرا سرعت اتمام آنها بیش از خط است. خط لوله در اولویت قرار دارد و بعد از آن SPM و اسکله‌های دریایی.
بر اساس این گزارش، پایانه نفتی جاسک، دومین پایانه بزرگ صادرات نفت ایران است که پرونده آن در دولت یازدهم گشوده شد و قرار است تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسمی برسد. با اجرای پروژه‌های نفتی در بندر جاسک امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت سنگین از منطقه گوره به منطقه جاسک در استان هرمزگان، پهلوگیری کشتی های با ظرفیت ۲ میلیون تن و ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت خام امکان پذیر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.