صفحه اصلی / آغاز طرح کارورزی نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی

آغاز طرح کارورزی نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، محمد رضا بابایی در نشست بررسی اجرای طرح کارورزی در منطقه پارس جنوبی، با تاکید بر نقش مهم مهارت‌آموزی در توسعه اشتغال از اجرایی شدن طرح کارورزی در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی خبرداد و افزود: مهارت افزایی ضمن اینکه سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود بلکه زمینه کارآفرینی و شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم می‌کند.
بابایی با تاکید بر توجه به مهارت‌افزایی در صنایع تخصصی گفت:  مجتمع گازی پارس جنوبی برنامه‌های ویژه‌ای برای توانمندسازی نیروهای جوان و فارغ التحصیل استان بوشهر دارد که در این راستا طرح کارورزی در فازهای مختلف پارس جنوبی اجرایی کرده است.
وی با بیان اینکه طرح کارورزی متقاضیان بومی با تعامل بسیار خوب و سازنده با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شده افزود: بر همین اساس، طرح کاروزی متقاضیان بومی استان بوشهر با حضور ۲۰۰ نفر از جوانان شهرستان‌های همجوار پالایشگاه های مجتمع  آغاز شده است.
مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به رویکردهای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این پروژه بسیار مهم همسو با رویکردهای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی که در سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت ابلاغ شده در حال انجام است.
بابایی، هدف از اجرای این طرح آموزشی را ایجاد فرصت‌های یادگیری و کسب تجربه برای جوانان بومی استان بوشهر دانست و افزود:  اکنون دانش‌آموختگان شهرستان‌های دیر، کنگان، جم، عسلویه و دیگر نقاط استان بوشهر برای ارتقاء سطح کارآیی و آشنایی با صنایع نفت و گاز  تحت پوشش قرار دارند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر کارورز در شش دوره تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند گفت: در این راستا بیش از ۴۰ درصد از این جوانان استان بوشهر از سوی پیمانکاران فعال در پالایشگاه‌های مختلف مجتمع گازی پارس جنوبی طبق نیاز با همکاری اداره امور اشتغال منطقه ویژه مشغول به کار شده‌اند.
مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی، توجه به موضوع اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر پس از اتمام دوره‌های کارورزی را در اولویت  نخست مجتمع گازی پارس جنوبی دانست و افزود: اشتغال بیش از ۴۰ درصد از جوانان کاروز در پالایشگاه‌های پارس جنوبی نشان از عزم و اراده راسخ مجتمع گاز پارس جنوبی در این مسیر مهم است.
بابایی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی دقیق، از اول آبان ماه امسال برای حضور ۲۰۰ نفر از متقاضیان بومی بصورت گروه‌های ۵۰ نفری برنامه ریزی شده است و دوره‌های آموزش عملی آغاز می‌شود.
مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی، نگرش مدیرعامل مجتمع در تقویت توان علمی و عملی ظرفیت‌های بومی منطقه پارس جنوبی را از نقاط قوت طرح کارورزی دانست و افزود: امید است با بسط و گسترش دوره‌های آموزشی در سایر شرکت‌ها و موسسات مستقر در پارس جنوبی، بتوانیم روحیه خدمت رسانی به مردم قدرشناس استان بوشهر بویژه شهرستان‌های همجوار  پارس جنوبی را استمرار دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.